Language_Is_Art_by_Toolorjesus

Δεν θα μπω σε γλωσσολογικά μονοπάτια, αν και είναι απίστευτα-απίστευτα ενδιαφέροντα. Όχι τουλάχιστον σε αυτό το άρθρο. Όμως, η γλώσσα έχει ψυχή. Και κόκαλα επίσης! Είναι πολύ χρήσιμο, συνεπώς, σε κάθε μας κείμενο ως επαγγελματίες κειμενογράφοι, να βάζουμε ψυχή. Δεν έχει σημασία εάν γράφουμε για ταξιδιωτικό γραφείο ή για λογιστικό. Εάν δημιουργούμε για σούπερ μάρκετ ή τράπεζα.

Σκέψου το λίγο. Φέρε στο μυαλό σου τηλεοπτική διαφήμιση για τράπεζα ή τραπεζικό προϊόν. Σχεδόν πάντοτε μπορείς  να καταλάβεις από τα πρώτα πλάνα ότι πρόκειται για τράπεζα, από την ατμόσφαιρα που προσπαθεί να χτίσει: συναισθήματα ασφάλειας, με ένα παιδί ευτυχισμένο να παίζει, να τρέχει στο γκαζόν και τους γονείς του να φροντίζουν γι’αυτό και το μέλλον του. Και το στόρι κλείνει με την οικογένεια μαζεμένη και χαμογελαστή μια Κυριακή πρωί…

Τυχαίο; Διόλου. Αν και το τραπεζικό προϊόν από μόνο του, δεν προσφέρεται για «παπάδες», δημιουργικότητα και ελεύθερη γραφή, εντούτοις ακόμη και σε αυτή την περίπτωση η δημιουργία εικόνας, συναισθήματος, ενός περιβάλλοντος ασφαλούς, προφυλαγμένου, είναι επιτακτική. Δεν θες να τρομάξεις τον πελάτη. Δεν θες να του μιλήσεις για νούμερα, για επιτόκια, για ποσοστά κι αβεβαιότητα. Όχι, θες να του δείξεις πόσο πιο εύκολη, προστατευμένη, εξασφαλισμένη θα είναι η ζωή του εάν έρθει σε σένα.

Η γλώσσα, οι λέξεις ασκούν τη δική τους ψυχολογία στον αναγνώστη. Φυσικά και θα πρέπει το κείμενό σου να συνάδει και να ακολουθεί το προφίλ του πελάτη. Πειραματίσου όμως, τόλμα… Αφού γράψεις όσα πρέπει, όλες εκείνες τις χρηστικές πληροφορίες που χρειάζεται να συμπεριλάβεις, ξαναγράψε.

Αυτή τη φορά, αφού έχεις ο ίδιος αφομοιώσει την ουσία κι έχεις κατανοήσει τι πουλάς, γιατί και πού απευθύνεσαι, παίξε με την ψυχολογία και βάλε σκέψη στο κείμενό σου. Χρησιμοποίησε την Ψυχολογία της Γλώσσας.

(Πηγή φωτογραφίας: Toolorjesus.deviantart.com)