Ο πελάτης μου με ξέρει, η google όχι! Άρα… SEO στο «δόξα πατρί»
«Και γιατί να μην το πήξω το ρημάδι στους όρους που κυνηγάω; Μου το σύστησε και η εταιρεία που μου κατασκευάζει την ιστοσελίδα. Άσχετα που τα δικά τους κείμενα δεν τα έχει γράψει κειμενογράφος… Με φλόμωσαν στο density, SEO, keywords, meta, SERP rank… Με έπεισαν. ΄Η μάλλον με ζάλισαν. Σιγά μην το πολυκουράζω τώρα.
Οι πελάτες μου με ξέρουν, αλλά μου τη βιδώνει που οι ανταγωνιστές μου εμφανίζονται πιο ψηλά από μένα. Άρα: βομβαρδισμός SEO». Και κάπως έτσι, χωρίς πλάνο και σύνεση, θα διώξεις και την google και ακόμη πιο σίγουρα, τον πελάτη σου· αυτόν που… σε ξέρει;
Η ιστοσελίδα σου και το περιεχόμενό της «ανήκουν» 50% στους χρήστες και 50% στις μηχανές αναζήτησης. Γι’αυτό και δεν μπορείς να ακυρώσεις ούτε το ένα ήμισυ ούτε και το άλλο. Επειδή είσαι «δυνατός» στο ένα σκέλος -και το πιο σημαντικό κατ’εμέ- το κομμάτι της επισκεψιμότητας, δε σημαίνει ότι μπορείς να παραλείψεις τις search engines. Ούτε και μπορείς να αφήσεις το SEO στο έλεος οποιουδήποτε λογισμικού που θα… αποδώσει μεν στη θεωρία και στην έρευνα των ποσοστών αλλά όχι στην πράξη. Δεν υπάρχει περίπτωση, με μόνες παραμέτρους τα κείμενα, να νικήσουν ουδέποτε τα ετοιματζίδικα, αυτοματοποιημένα κείμενα εκείνα που είναι επαγγελματικά, custom made, κείμενα γραμμένα από άνθρωπο! Γιατί απλούστατα, ενώ στη μία περίπτωση έχεις γυρίσει το σακούλι ανάποδα κι έχουν πέσει χύμα τα γράμματα του Scrabble, εάν έχεις προσλάβει έμπειρο κειμενογράφο θα σου στρώσει ένα εξαιρετικό κείμενο που απαρτίζεται τόσο από «καλούς» όρους, από συνδυασμούς λέξεων όσο και νοημάτων! Άρα και στον πελάτη σου θα γίνεις εύληπτος, πρωτότυπος, ελκυστικός και συνάμα για τις μηχανές αναζήτησης θα πληροίς όλα μα όλα τα δεδομένα, αναφορικά με τα κείμενα!
Άλλο ένα σημείο είναι πως τα λογισμικά ή οι άπειροι «κειμενογράφοι» επικεντρώνονται σε λέξεις ή φράσεις που αποτελούν διατυπώσεις, έννοιες, επίσημη ονομασία. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο χρήστης θα ψάξει κατ’αυτό τον τρόπο. Για παράδειγμα, πουλάς συνταγές για ψωμί. Η ορθή διατύπωση θα ήταν ενδεχομένως «παρασκευή αρτοποιήματος» = 13.700 results. Εγώ θα έγραφα εμπειρικά: «παρασκευή ψωμιού» = 157.000 results ή ακόμη πιο απλά «φτιάχνω ψωμί» = 457.000 results. Στην προκειμένη, και πίστεψέ με ο κανόνας αυτός ισχύει σε μεγάλη κλίμακα, ενώ η επίσημη ή ορθή ονομασία είναι άλλη, τελικά ο κόσμος προτιμά να ψάχνει με πιο απλές λέξεις και νοήματα. Δεν θα χρησιμοποιήσει ο χρήστης τη λέξη «παρασκευή» ή «αρτοποίημα», διότι πολύ απλά δεν είναι στο καθημερινό του λεξιλόγιο. Η μηχανή όμως, το λογισμικό, αυτήν θα επιλέξει! Ενώ ο άνθρωπος, ο έμπειρος κειμενογράφος, θα σκεφτεί απλά, κατανοητά, καθημερινά. Για να πιάσει τον παλμό! Επιπλέον, με το «φτιάχνω ψωμί» απευθύνεσαι σε ένα πιο ευρύ κοινό (pool=457.000 results).
Επίσης, είναι σημαντικό να προσφέρεις ενός είδους «εμπειρία» στον χρήστη που θα προσγειωθεί στο σάιτ σου. Αυτό που λέμε «user experience». Ο επισκέπτης να νιώσει ότι απευθύνεσαι σε αυτόν, σε σημερινή γλώσσα, με ευγενικό ύφος, χρηστική δομή και προσεγμένη αισθητική. Και όχι ότι τον προσβάλλεις, έχοντας πετάξει στην ιστοσελίδα SEO «λεκέδες» για να εξυπηρετήσεις έναν επιπόλαιο σκοπό με ημερομηνία λήξης…
Σκέψου το αλλιώς, με άλλα μεγέθη: Θαρρείς πως η Coca-Cola, το CNN, τα Starbucks είναι ανόητοι κολοσσοί και εξακολουθούν να επενδύουν μεγάλα ποσά στη δυναμική, διαδικτυακή παρουσία τους; Και όχι με κάποια μηχανή να γράφει «τυφλά» τα κείμενα, αλλά με ολόκληρες ομάδες να ανανεώνουν μανιωδώς το περιεχόμενο σε web– και social pages και διαφημιστικές εκατομμυρίων να προτείνουν καινούργια concepts για καμπάνιες, διαγωνισμούς, τρόπους επαφές και διάδρασης.
Να το γράψω κι αλλιώς: Από τη στιγμή που ξεκινάς να διαγράφεις μια διαδικτυακή πορεία, να φτιάχνεις μια μικρή «κληρονομιά» με μεράκι, κόπο, επένδυση, έμπνευση, κι εφόσον γνωρίζεις ότι όλοι «εκεί έξω» είναι ανταγωνιστές σου, γιατί να μην το κάνεις σωστά; Γιατί να γίνεις εσύ ο ανταγωνιστής του εαυτού σου; Τόσο το κομμάτι του SEO όσο και της διαδικτυακής κειμενογραφίας, θα πρέπει να ολοκληρωθούν με επάρκεια και πληρότητα. Ώστε μετά να μπορέσεις να επικεντρωθείς σε όσα θα σου αποφέρουν επισκεψιμότητα και κέρδος!
(Πηγή φωτογραφίας: gingerjuggler.deviantart.com)