Μίλα τη Γλώσσα των Άλλων
Όπως ακριβώς ένας καλλιτέχνης, έτσι κι ένας επαγγελματίας κειμενογράφος πρέπει να έχει το σεντούκι του γεμάτο: Σκέψεις, ερεθίσματα, περιέργεια, φαντασία, πειραματισμός, ήχοι, γεύσεις, σχήματα, παράδοξα, τολμήματα, ιδέες που μπορούν να εκφραστούν με χίλιους τρόπους. Κοίτα ένα πορτοκάλι και δες το αλλιώς. Περιέγραψέ το 10 φορές διαφορετικά. Δεν είναι πλέον ένα πορτοκάλι. Άκου πώς μιλάμε οι γύρω σου. Άκουσε διαφορετικές ηλικίες. Πώς εκφράζονται. Την αργκό τους. Τη συνήθεια των λέξεων. Τη θέση, το νόημα, το χρώμα, τον τονισμό, τη διάρκειά τους.
Άκου πώς μιλάνε τα παιδιά, οι νέοι, οι μεγαλύτεροι, οι ηλικιωμένοι. Πώς χωράνε τις λέξεις, πώς τις συγγενεύουν. Άτομα από διάφορες κοινωνικές τάξεις, σε διαφορετικά επαγγέλματα και διαφορετικές περιστάσεις. Στο επίσημο δείπνο, στον χαλαρό καφέ, με τον κολλητό, στο παιδί τους.
Όλα αυτά είναι μυριάδες ερεθίσματα που θα σου επιτρέψουν την επόμενη φορά, ανάλογα τον πελάτη και το αντικείμενό του, να έχεις μια καινούργια οπτική. Μην επαναλαμβάνεις τον εαυτό σου. Είναι βαρετό. Μίλα τη γλώσσα των άλλων αντ’αυτού!
(Πηγή φωτογραφίας: FrodoK.deviantart.com)
Η ανάπτυξη περιεχομένου και ειδικότερα κειμένων αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στο online marketing, είτε πρόκειται για την δημιουργία buzz στα social media είτε για την βελτίωση του SERP μιας ιστοσελίδας. Στο πλαίσιο αυτό η προσέγγιση του άρθρου είναι πολύ χρήσιμη. Κατά τη γνώμη μου το να μπορείς να μιλάς τη γλώσσα των άλλων είναι κυρίως ταλέντο, ή το έχεις ή δεν το έχεις. Πέρα από αυτό πιστεύω ότι πραγματικό challenge για ένα κειμενογράφο είναι να μπορεί να δημιουργήσει κείμενο που να “ρέει” για γνωστικό αντικείμενο που δεν κατέχει. Αυτό σίγουρα προυποθέτει ευρυμάθεια και βέβαια συνεχή ενημέρωση.
Πολύ ωραίο άρθρο και πραγματικά όμορφα γραμμένο. Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι το επάγγελμα του κειμενογράφου δεν είναι κάτι που μπορούν να κάνουν όλοι, ή τουλάχιστον όχι σωστά. Με απλά λόγια, κανείς συγγραφέας δεν είναι ρομπότ που να του υπαγορεύει κάποιος μία ποσότητα δουλειάς και σχετικές διορίες. Είναι στην ουσία καλλιτέχνης, ο οποίος μάλιστα κάνει ένα πολύ δύσκολο έργο το οποίο θέλει χρόνο και μεράκι για να γίνει σωστά. Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι η συγγραφή πρωτότυπου και χρήσιμου περιεχομένου, το οποίο παίζει και πολύ σημαντικό ρόλο στο SEO και στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνεται πάντα «κατά παραγγελία» και μέσα σε πολύ στενά χρονικά όρια. Το να μιλάς τη γλώσσα των άλλων δεν είναι σε καμία περίπτωση τόσο εύκολο όσο κάποιοι φαντάζονται, γι’ αυτό και στον κειμενογράφο αξίζει σεβασμός αλλά και αναγνώριση της δυσκολίας της δουλειάς του.