Κάνοντας τις σελίδες ενός site να μοιάζουν με… κασέ εφημερίδας!
Εάν κρατήσεις μια εφημερίδα στα χέρια σου και παρατηρήσεις την 1η σελίδα της, το «εξώφυλλο» (αν και δεν λέγεται έτσι), θα διαπιστώσεις πως έχει συγκεκριμένη δομή, κασέ, την οποία ακολουθεί ευλαβικά. Και όχι τυχαία. Έχουμε τα «καπέλα» και τα «χτυπήματα», τους «τίτλους» και τις λεζάντες. Γιατί άραγε;
Πολύ συνοπτικά: Όταν ολοκληρωθεί η επιλογή θεματολογίας του ημερήσιου ή εβδομαδιαίου φύλλου μιας εφημερίδας και συγκεντρωθούν από τους συντάκτες τα σημαντικότερα άρθρα που θα δημοσιευτούν την επομένη, συγκεκριμένος, εξειδικευμένος δημοσιογράφος, επιφορτισμένος με αυτήν ακριβώς την εργασία, αναλαμβάνει να «στήσει» την πρώτη σελίδα, φτιάχνοντας τα «χτυπήματα». Τα κείμενα ή η περίληψή τους που θα πάνε στην 1η, οι τίτλοι και τα «καπέλα» (υπέρτιτλοι) που τα συνοδεύουν. Φυσικά έχει προηγηθεί η σύσκεψη με τον διευθυντή της εφημερίδας, τους διευθυντές σύνταξης και αρχισυντάκτες των τμημάτων.
Είναι από τις σημαντικότερες δουλειές και πολύ υπεύθυνη θέση, μια και ακριβώς αυτό το «εξώφυλλο» είναι που θα κρεμαστεί στα περίπτερα, θα «κοσμήσει» τη στοίβα με το κάθε φύλλο εφημερίδας, θα γίνει ο «κράχτης» για το περιεχόμενο.
Σκέψου τώρα λιγάκι τη βασική δομή της Αρχικής Σελίδας (welcoming page, landing page) ενός σάιτ. Έχουμε συνήθως το μενού στην κορυφή, με τις κατηγορίες και υποκατηγορίες του, ένα κεντρικό κείμενο-καλωσόρισμα, κάποιες φωτογραφίες, προσφορές, testimonials ή σε σχηματισμό, μποξάκια με κάποιες σημαντικές για το αντικείμενό μας κατηγορίες με λινκ.
Υπάρχει ομοιότητα. Γιατί το μάτι διαβάζει με παρόμοιο τρόπο και στέκεται: σε μεγάλες γραμματοσειρές, σε τίτλους με έντονη (bold) γραφή, σε φωτογραφίες και τις λεζάντες τους, σε προσφορές που υποστηρίζονται και γραφιστικά, στο ευανάγνωστο κεντρικό μας μήνυμα, τον πρόλογό μας που έχει μια κορνίζα-κενό χώρο γύρω του και διαλαλεί την πραμάτειά μας, ενημερώνει για τη φιλοσοφία και το αντικείμενό μας.
Αποφασίζοντας, συνεπώς, για το στήσιμο ενός site, το πού πάει τι, καλό είναι να έχουμε στο μυαλό μας τη λειτουργικότητα και πρακτικότητα του κασέ από «εξώφυλλο» εφημερίδας. Έχουμε μπόλικο περιεχόμενο, όχι άτακτα ή τυχαία βαλμένο, με τις κατηγορίες μας (Πολιτική, Κοινωνία, Αθλητικά), τις υποκατηγορίες (άποψη, γράμματα αναγνωστών), τις φωτογραφίες με τιτλάκια και λινκ (φωτογραφίες με λεζάντες και γελοιογραφίες) και το καλωσόρισμά μας (το σημαντικότατο editorial ή πρώτο θέμα/κύριο άρθρο), στο κέντρο και επίκεντρο.
Πηγή φωτογραφίας: krazykimmy1993.deviantart.com