Κάθε κλάδος -καλώς ή κακώς (μάλλον κακώς)- έχει δημιουργήσει προηγούμενο, ορίζοντας ένα συγκεκριμένο στιλ γραφής. Αντιστοίχως, κάθε τομέας έχει τις δυσκολίες και προκλήσεις του, κειμενογραφικά. Πως μπορείς να γράψεις για το φυσικό αέριο, για την υπέρυθρη θέρμανση, για επαγγελματικά ψυγεία, για καρμπιρατέρ, μηχανοργάνωση ή φυτικά σκευάσματα; Πώς γράφεις και τι γράφεις! Είναι εξαιρετικά σημαντική η προετοιμασία, πριν αναλάβεις τελικά ένα project. Αν δεν καταλάβεις για ποιο πράγμα γράφεις και πού απευθύνεσαι, πως θα γράψεις;

Ο πελάτης θα σε «εκπαιδεύσει» σε fast mode. Θα σου δώσει τα βασικά, τις πρώτες πληροφορίες, την έμπειρη ματιά από «μέσα». Είναι στο χέρι σου να του κάνεις κατάλληλες ερωτήσεις και να αναπτύξεις μια συζήτηση, ούτως ώστε να μπορέσεις να αντιληφθείς σε βαθύτερο επίπεδο το προϊόν για το οποίο καλείσαι να γράψεις.

Καλή προετοιμασία και συζήτηση με τον πελάτη συνθέτουν την ιδανική συνεργασία

Η προθέρμανση είναι όμως απαραίτητη. Θα διαβάσεις φυσικά τον ανταγωνισμό, θα ψαχτείς googlερικά και θα σημειώσεις τις απορίες σου. Παρόλα αυτά, την καρδιά της θεματολογίας σου θα την προσεγγίσεις μόνο αφού έχεις προετοιμαστεί κατάλληλα και μετά συζητήσεις με τον πελάτη. Κανείς δεν ξέρει καλύτερα το αντικείμενο από τον ίδιο. Θα πρέπει να έχεις κάνει την προεργασία σου ώστε να εκμαιεύσεις, να οδηγήσεις και να αποκομίσεις από την κουβέντα σας όλες τις πολύτιμες πληροφορίες, τεχνικής και μη φύσεως, που θα χρειαστείς για να συνθέσεις λογικά, στιβαρά, λεπτομερή κείμενα, τα οποία εφόσον διαβαστούν από συναδέλφους του πελάτη σου θα σταθούν αντάξια της επιχείρησής του.

Μην ντραπείς! Συνήθως κι αφού έχω προετοιμαστεί κατάλληλα, ξεκινώ την κουβέντα με τους πελάτες μου ως εξής: «Θεώρησε ότι δεν ξέρω τίποτα. Πες μου τι κάνεις…». Έτσι ο πελάτης δεν θα θεωρήσει αυτονόητα ότι γνωρίζεις κάτι παραπάνω από ό,τι ίσως (δεν) γνωρίζεις. Του ζητάς να σου μιλήσει για την επιχείρησή του, τις ιδιαιτερότητές της κι έπειτα, αφού κατακτήσεις το πρώτο κέλυφος προχωράς πιο μέσα και συζητάς, σε δεύτερο χρόνο, για επιμέρους στοιχεία (μηχανήματα, λειτουργίες, υπηρεσίες κλπ.). Νιώθεις σιγουριά ότι μπορείς να περιγράψεις σε κάποιον τρίτο τι κάνει ο πελάτης σου;!

Την προθέρμανση την κάνεις μόνος σου. Τον πρωταθλητισμό, μαζί με τον πελάτη. (και τα δύο, άκρως απαραίτητα)

(Πηγή φωτογραφίας: manasrah.deviantart.com)