Κάντο να είναι Εμπειρία: Σερφάροντας στο σάιτ σου
Θυμάμαι το πρώτο μου διαμέρισμα, Εξάρχεια. Και το δεύτερο, και το τρίτο, και κάθε μετακόμιση, κάθε (νέα) αρχή, ανανέωση, φτου-κι-από-την-αρχή εμπειρία, διάθεση, ενέργεια. Μετά τα πρώτα χρόνια, που το μόνο που ενδιέφερε στο σπίτι ήταν ο ύπνος επιστρέφοντας ξημερώματα από την Εφημερίδα, άρχισα σιγά-σιγά να νοιάζομαι για το ύφος, τη διακόσμηση, τη διαρρύθμιση και την άνεση κινήσεων. Ξεκίνησα, λοιπόν, να επενδύω συγκρατημένα σε αντικείμενα, πολύ λίγα έπιπλα, ίσως πίνακες, σίγουρα κεριά και σε μια κατασκευή για να μπορώ να ακουμπάω τα φύλλα των εφημερίδων…
Κάπως έτσι, φτιάχνοντας το πρώτο μου προσωπικό ιστολόγιο, αμέσως μετά το επαγγελματικό μου σάιτ και στη συνέχεια το επαγγελματικό μου μπλογκ, ενδιαφέρθηκα απόλυτα για την αισθητική τους, το στήσιμο, το γκρουπάρισμα του περιεχομένου, την ευκολία, το σερφάρισμα, τη λογική στις επιλογές. Και πάντοτε, με εμβόλιμη εδώ κι εκεί, κάπως διακριτικά, την προσωπικότητά μου. Τα ψηφιακά μου σαλόνια και υπνοδωμάτια φρεσκαρίστηκαν μέσα στο χρόνο. Είτε άλλαξαν ριζικά, είτε ανέβηκαν σκαλοπάτι ακολουθώντας πιο μοντέρνα τεχνολογία. Όμως πάντοτε ήξερα από πριν τι ήθελα· τα βασικά, τα σημαίνοντα.
Δεν έχει καμία απολύτως σημασία τι πουλάς. Σε κάποιους μπορεί να ακουστεί ανόητο, σε άλλους ιδιοφυές αυτό με το οποίο καταπιάνεσαι. Έχει, εντούτοις, αξία το πώς πουλάς. Και δεν αναφέρομαι στο προφίλ του πωλητή, τη «γλώσσα» του σώματος και του στόματος. Έχει σημασία η εμπειρία που έχεις προ-δημιουργήσει. Έχει βαρύτητα η εμπειρία που θες να μοιραστείς, να ανταλλάξεις με το χρήστη, το concept με το οποίο επιθυμείς να «ταξιδέψεις» και να «ντύσεις» το βίωμά του στο χώρο σου.
Δεν έχει καμία απολύτως σημασία τι πουλάς. Έχει, εντούτοις, αξία το πώς πουλάς. Έχει βαρύτητα η εμπειρία που θες να μοιραστείς, να ανταλλάξεις με το χρήστη…
Ακόμη και τα πενιχρότερα μέσα να διαθέτεις, το πιο λιτό σκηνικό, το πιο αφαιρετικό στήσιμο και περιεχόμενο, εάν έχεις κατά νου να φτιάξεις εμπειρία, τότε έχεις κερδίσει ένα σημαντικό κομμάτι του στοιχήματος. Βέβαια άλλο εμπειρία, άλλο ατμόσφαιρα. Αν προσπαθήσεις να επιδείξεις, να είσαι κραυγαλέος ή υπερβολικός, θα υποψιάσεις… Όχι. Είμαι 100% βέβαιη πως, ένα σάιτ που έχει φροντίσει το κάθε τι με σχολαστικότητα και πλάνο, που έχει σχεδιάσει, τοποθετήσει, επιλέξει, τονίσει κάθε μια λειτουργία, προϊόν, υπηρεσία με γνώμονα την ευκολία, ταχύτητα, λογική, άνεση, αξιοπιστία, αισθητική για το χρήστη, είναι 99% επιτυχές.
Ο επισκέπτης πρέπει να μπορεί να βγάζει νόημα από την ιστοσελίδα μας! Να μπορεί να ψάξει, να κλείσει ένα παράθυρο, να ανοίξει ένα άλλο, να μεγεθύνει μια φωτό, να καταλάβει πού βρίσκεται κάτι, να βάλει φίλτρο, να πάει πίσω, και όλα αυτά να τα νιώσει όμορφα, άμεσα, φτιαγμένα για εκείνον! Συνεπώς, εάν έχεις αισθητική και καλό ένστικτο, εμπιστεύσου τα. Αν όχι ή αμφιβάλλεις, συνεργάσου με κάποιον που τα έχει κάνει πριν από σένα και τα έχει τελειοποιήσει. Ο υποψήφιος πελάτης σου, θα σε επιβραβεύσει!
“Ο επισκέπτης πρέπει να μπορεί να βγάζει νόημα από την ιστοσελίδα μας” πόσο δίκιο έχεις σε αυτό. Πάρα πολλές φορές συμβαίνει να επισκέπτομαι ιστοσελίδες και να μη καταλαβαίνω τι πουλάνε, ακόμα και με περιήγηση σε αυτές. Δεν είναι πάντα προφανές.