Μοιράζοντας έξυπνα το περιεχόμενο: Χρησιμοποιώντας τις υποκατηγορίες
Θες να φτιάξεις το σάιτ του. Ξέρεις πάνω-κάτω τι θες να περιέχει, όμως δυσκολεύεσαι να κατασταλάξεις σε μια συγκεκριμένη φόρμα, μια δομή. Από τις σημαντικότερες αποφάσεις αποτελεί το στήσιμο των κατηγοριών και υποκατηγοριών σου. Οι κατηγορίες είναι αλληλένδετες με τις υποκατηγορίες και το αντίστροφο.
Οι βασικές σου κατηγορίες προκύπτουν συνολικά από το «άθροισμα» των υποκατηγοριών σου. Και οι υποκατηγορίες σου αποτελούν παρακλάδια ή εξτρά πληροφορίες που σχετίζονται ή απορρέουν από τις βασικές σου κατηγορίες.
Είναι θεμιτό λοιπόν πριν μιλήσεις με τον κειμενογράφο σου να γράψεις σε ένα χαρτί τις κατηγορίες και υποκατηγορίες όπως τις φαντάζεσαι ή να συγκεντρώσεις τις βασικές σου λειτουργίες, παροχές, τα προϊόντα και τις ιδιαιτερότητές τους. Αυτή η διαδικασία χαρτογράφησης της επιχείρησής σου, θα σε βοηθήσει να αποτυπώσεις το τι πουλάς, να γκρουπάρεις τις διάφορες υπηρεσίες και να σκεφτείς πώς θα υποστηρίξεις τα παραπάνω, π.χ. με μια έρευνα, μια βράβευση, την ιατρική χρήση που μπορεί να έχει το προϊόν σου. Εάν αδυνατείς να συγκεντρώσεις αυτά τα στοιχεία μόνος σου, ο κειμενογράφος είναι σε θέση συνομιλώντας μαζί σου, να ομαδοποιήσει το περιεχόμενο της επιχείρησής σου.
Μετά από αυτή τη διαδικασία, θα αποκτήσεις κι εσύ μια πιο ξεκάθαρη εικόνα και θα συνειδητοποιήσεις ότι αποκτάς «όπλα» και εργαλεία Μάρκετινγκ που κάνουν πιο άμεση, δελεαστική, λογική την πώληση. Με επιχειρήματα, στοιχεία και ειλικρινή προσέγγιση.
Υπάρχουν συχνά κείμενα, τα οποία μπορεί να ταιριάζουν σε περισσότερες από μία κατηγορίες ή να μην ανήκουν πουθενά. Και μια και το μενού έχει συγκεκριμένη έκταση (με βάση και το εικαστικό του σάιτ), ενδέχεται η κατάρτιση του μενού μιας ιστοσελίδας να αποδειχτεί σωστός πονοκέφαλος.
Σκέψου τι θέλει να διαβάσει ο χρήστης και πώς θα διευκολύνεις αυτό τον διαδικτυακό διάλογο μαζί του. Π.χ. πουλάς φαρμακευτικά σκευάσματα. Αναλογίσου τη σημαντικότητα των ερευνών, τη χρήση που μπορεί να έχουν σε συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες, επιστημονικές αποδείξεις, τα συστατικά τους, τυχόν αντενδείξεις, τα θεαματικά τους αποτελέσματα, την ευεξία, υγεία, ισορροπία που προσφέρει η λήψη τους… Εάν μιλούσες με κάποιον για το προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάς πώς θα συνέδεες τα διάφορα θέματα που τα αφορούν ή τι απορίες θα είχε; Ποια η προτεραιότητα, η ιεραρχία, η φυσική εξέλιξη της συζήτησης/προωθητικής ενέργειας;
Με αυτό τον τρόπο οδηγείσαι στο ξεγύμνωμα, την αποδόμηση του περιεχομένου, για να φτάσεις ξανά στην ορθή δόμηση της ιστοσελίδας.
Πηγή φωτογραφίας: acherryblossomgirl.deviantart.com