Marketing concept… τι είναι αυτό;!
Στην Ελλάδα δεν είναι λίγοι οι πελάτες οι οποίοι, ενώ προσανατολίζονται στη δημιουργία ιστοσελίδας, δεν έχουν καν Marketing Strategy. Το προϊόν τους δεν συνοδεύεται από κανένα concept, καμία ιστορία, καμία μαρκετίστικη ταυτότητα. Σε προσεγγίζουν, σου ζητάνε τα κείμενα για το σάιτ κι όλα καλά. Υποτιμούν όμως τη δύναμη του Μάρκετινγκ και τελικά, της ίδιας της επιχείρησης, των προϊόντων και υπηρεσιών τους.
Εξιστορώντας Ιστορίες
Κάθε τι που έχει αξία, συνοδεύεται κι από μια ιστορία. Είτε αυτή είναι αληθινή, είτε φτιαχτή. Η ιστορία, ο μύθος, η κληρονομιά και παρακαταθήκη είναι τα στοιχεία που προσδίδουν σε ένα προϊόν ή υπηρεσία, ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα, αξιοπιστία, ποιότητα, μοναδικότητα. Οι περισσότεροι πελάτες μας, το αγνοούν αυτό. Στο εξωτερικό όχι μια και, ακόμη και μικρές επιχειρήσεις, είναι εξοικειωμένες με την έννοια της διαφήμισης, της καμπάνιας, του Μάρκετινγκ. Στην Ελλάδα λειτουργούμε επιχειρηματικά με έναν ιδιαίτερα «μυωπικό» τρόπο, βλέποντας μονάχα ό,τι είναι κοντά στο οπτικό μας πεδίο κι έχει βραχυπρόθεσμη διάρκεια.
«Απογειώνοντας» το προϊόν
Όταν μας προσεγγίζει ένας πελάτης ζητώντας μας τις κειμενογραφικές υπηρεσίες μας, μπαίνουμε στο εξής δίλημμα: Δίνω αυτό το κάτι παραπάνω και ουσιαστικά του στήνω ένα Marketing concept πίσω από το προϊόν/υπηρεσία του ή δουλεύω με ό,τι έχω/ό,τι μου δώσει;
Θεωρώ ότι, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν, ο πελάτης λειτουργεί με σοβαρότητα κι αντίληψη και πραγματικά φτιάχνει μια ιστοσελίδα για να «απογειώσει» το προϊόν του κι όχι απλώς για να «περάσει» την καταιγίδα της κρίσης, με την προϋπόθεση ότι είναι ικανός, σε θέση και διάθεση να «ακούσει», να εμπιστευτεί, να εκτιμήσει, είναι θεμιτό το να του δώσουμε αυτό το κάτι παραπάνω. Που τελικά είναι πολύ παραπάνω∙ ένας μικρός θησαυρός: είναι η ταυτότητα, είναι το μέλλον και η επιτυχία του προϊόντος.
Χωρίς ιστορίες, όλα είναι βαρετά
Μια υπηρεσία χωρίς ιστορία, χωρίς τη μαγεία, την ένταση, την αξία και το (ηθικό) δίδαγμα μιας αφήγησης, είναι γυμνή. Είναι στείρα. Και δεν εντυπώνεται. Οι ιστορίες είναι εκείνες που μένουν στο τέλος, συγκρατούνται από τον νου, οδηγούν σε εξαιρετικά πετυχημένα σλόγκαν και καμπάνιες με ατελείωτες συνέχειες, γίνονται ιδανική τροφή για σχόλια και διαδραστικότητα. Σκέψου το: Είναι πολύ διαφορετικό να σου συστηθώ ως Φοίβη (και τίποτα άλλο) με ένα τεράστιο κενό κι αμηχανία να ακολουθεί (και;), και τελικά πολύ διαφορετικό το να σου δώσω 3-4 στοιχεία για εμένα. Ξαφνικά το όνομα ακολουθεί μια εικόνα, η οποία ακολουθεί μια ιστορία, η οποία ακολουθεί μια ποιότητα διαδρομής…
(Πηγή φωτογραφίας: Mokinzi.deviantart.com)
Χωρίς ιστορίες, όλα είναι βαρετά και αναποτελεσματικά θα πρόσθετα. Δυστυχώς πολλοί που ασχολούνται με το επιχειρείν έχουν άγνοια βασικών γνώσεων και το μάρκετινγκ είναι συνήθως μία από αυτές. Το τελευταίο είναι σαν την ψυχολογία, όλοι νομίζουν ότι είναι ειδικοί. Στο πλαίσιο αυτό όταν αναζητούν συνεργάτες για να υλοποιήσουν ένα project δεν δίνουν στους τελευταίους ένα ξεκάθαρο πλαίσιο που να απορρέει από μια συγκροτημένη στρατηγική γιατί απλούστατα η τελευταία δεν υπάρχει. Με τον τρόπο αυτό αναγκάζεται ο συνεργάτης, αν έχει το υπόβαθρο, να καλύψει εν μέρει αυτό το κενό για να μπορέσει να κάνει στοιχειωχώς τη δουλειά του.