Το συγκεκριμένο αφορά τόσο επαγγελματίες ή εκκολαπτόμενους διαδικτυακούς κειμενογράφους όσο και τους πελάτες μας. Από τη στιγμή που θα σου έρθει ο υποψήφιος πελάτης, οφείλεις να:

*Κρατήσεις σημειώσεις για αυτό ακριβώς που θέλει ο πελάτης και να κάνεις όσο το δυνατόν περισσότερες ερωτήσεις για να καταλάβεις επακριβώς το ζητούμενο.

*Ψάξεις τον ανταγωνισμό του.

*Ενημερωθείς πολύ καλά για το αντικείμενο.

*Ερευνήσεις τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά.

*Συγκεντρώσεις τα θετικά κι αρνητικά των ανταγωνιστών, ώστε να ξέρεις τι να αποφύγεις και πώς να διαφοροποιηθείς.

*Συζητήσεις έχοντας πια μια πιο ολοκληρωμένη ιδέα, ώστε να διαπιστώσεις αν μπορεί να μπει σε εφαρμογή το concept σου.

*Σκεφτείς και «δεις» το στήσιμο του site και την τελική του μορφή, για να μην υπάρξουν εκπλήξεις ή πράγματα που δεν «κολλάνε». Ισχύει κυρίως για νέες ιστοσελίδες που είναι under construction ή δεν έχουν περάσει καν από τον προγραμματιστή/γραφίστα.

*Αποφασίσεις για το ύφος και τη δομή, το μενού και το στήσιμο.

*Κάνεις κάποιες προτάσεις γενικότερου περιεχομένου, ίσως και τεχνικές, αν ο πελάτης είναι διατεθειμένος να ακούσει. Μην ξεχνάς ότι η καλή κατάταξη ενός site δεν είναι μόνο ούτε και καν κυρίως δική σου ευθύνη. Είναι απόρροια συνεργασίας. Αν οι εμπλεκόμενοι είστε πολύ καλοί καθένας στο αντικείμενό του, το site θα απογειωθεί. Αλλιώς…

*Αν το site είναι καινούργιο, καλό είναι να συνεργαστείς και συζητήσεις με τον τεχνικό και το γραφίστα ώστε να υπάρχει ενιαία μορφή/δομή και να τους βοηθήσεις να οπτικοποιήσουν τα κείμενά σου. Τα κείμενα επηρεάζουν το αισθητικό κομμάτι ενός site, όπως κι αντιστρόφως, αν το στήσιμο ενός site προϋπάρχει συχνά δίνει τον τόνο στα κείμενα.

(Πηγή φωτογραφίας: liadys.deviantart.com)