Black_and_White_by_Kiraan

Τις προάλλες μιλούσα με κάποιον προγραμματιστή, με τον οποίο ετοιμαζόμασταν να στήσουμε ένα σάιτ και με ρώτησε, κατά τις συστάσεις: «Φιλόλογος λοιπόν;». Με τσάκισε.

Μα γιατί να είμαι φιλόλογος; Είναι το ίδιο ηλίθιο concept που συνοδεύει συχνά την αντίληψη πολλών για την ταυτότητα του «κειμενογράφου» στο χώρο της διαφήμισης. Γιατί ρε φίλε να είμαι φιλόλογος; Ή, επί τω ορθότερον, γιατί να θες ΕΣΥ φιλόλογο; Εάν είμαι φιλόλογος σημαίνει ότι έχω αυτόματα σχέση και με δημιουργική γραφή?! Αυτό σπούδασα; Δηλαδή όσοι ξέρουν να γράφουν, να χειρίζονται την Ελληνική, όσοι είναι σε θέση να κρίνουν και να μελετήσουν, μπορούν να γράψουν έστω και μια αράδα πρωτότυπο κείμενο; Χα!

Όχι λοιπόν. Δεν είμαι φιλόλογος, ούτε αυτό σπούδασα. Και ούτε φυσικά συνεπάγεται ότι όποιος έχει τελειώσει Φιλολογία ξέρει από δημιουργικό γράψιμο, πόσο μάλλον από διαδικτυακή κειμενογραφία, διαμόρφωση μενού, Μάρκετινγκ γραφής ή Ίντερνετ Μάρκετινγκ. Άλλοι κόσμοι, ούτε καν παράλληλοι. Ο Κειμενογράφος είναι ο άνθρωπος που θα γράψει δημιουργικά, from scratch, που θα γεννήσει την ιδέα, την ιστορία, το πάθος, τη διάρκεια, τη διαφήμιση, το προϊόν ξανά. Δεν θα γράψει την είδηση (δημοσιογράφος), δεν θα ερευνήσει ή αναλύσει τη γλώσσα (φιλόλογος), αλλά θα πάρει μια κόλλα χαρτί και θα τη γεμίσει ένταση, εικόνες, συναισθήματα∙ μια ολόκληρη λεξούπολη από το μηδέν.

Η ειδικότητα που θες λοιπόν, εφόσον επιθυμείς κάποιος να αναλάβει την πρωτότυπη συγγραφή κειμένων για το site σου, είναι εκείνη του κειμενογράφου και δη ιντερνετικός κειμενογράφος = web copywriter. Αυτό, για να ξέρεις τι θα ψάξεις στον χρυσό οδηγό του διαδικτύου, την google. Οκ;

(Πηγή φωτογραφίας: Kiraan.deviantart.com)