Marketing δείκτες μέτρησης στα social media
επισκεψιμότητα & δείκτης διαδραστικότητας
Δεν χρειάζεσαι δίπλωμα Λογιστικής για να αποσυναρμολογήσεις, να αξιολογήσεις σωστά και κατόπιν να αξιοποιήσεις τους fans της Facebook εταιρικής σελίδας σου. Η αλήθεια είναι όμως, μεταξύ μας, πως εύκολα χάνεσαι στον λαβύρινθο των χιλιάδων likes, posts, follows, shares, comments. Γιατί απλούστατα 100 likes δεν συνεπάγονται και 100 πωλήσεις. Αλλά και 100 shares δεν ξέρεις πόσους πελάτες θα σου φέρουν τελικά. Οι δε 100 followers σου μπορεί να προώθησαν παρακάτω τη σελίδα σου, να μην γράφτηκαν όμως ποτέ στο newsletter σου ή να μην επισκέφτηκαν ποτέ το σάιτ σου. Κι επίσης, ποιος σου λέει ότι κάποιος fan σου δεν έχει όλους κι όλους 50 φίλους; Άρα ποια η πραγματική επιρροή του;
Αυτοί είναι μερικοί μόνο από τους παράγοντες που εύκολα σε κάνουν να χάνεις την μπάλα, το μέτρημα και την εικόνα διαδραστικότητας κι επιτυχίας που έχει η εταιρική σου σελίδα στο Facebook.
Anybody UNIQUE out there?
Δεν αρκεί ο μεγάλος κύκλος «φίλων» για να αποδώσει τα μέγιστα η εταιρική σου Facebook page. Χρειάζεσαι ανταπόκριση, κίνηση, παιχνίδι, διαδραστικότητα, αντίδραση, επίδραση, ενθουσιασμό, πειθώ, αφοσίωση, συνέπεια. Όλα αυτά τα σιγοβράζουμε στους 84°C και… voilà! Οι περισσότερες έρευνες συγκλίνουν στο ότι οι οργανικές FB σελίδες «μιλάνε» κατά μέσο όρο μόλις στο 16% των fans. Πάμε λοιπόν για το υπόλοιπο 84%.
Αναλύοντας την FB εταιρική σελίδα σου, θες να ξέρεις ποιο είναι το ενεργό κοινό σου και πώς αυτό αντιδρά στο περιεχόμενο που ανεβάζεις. Πόσο ενδιαφέρον, πρωτότυπο, διαφορετικό, πιασάρικο είναι αυτό το content. Ο αλγόριθμος:
Engagement Rate = Likes + Shares + Comments / Fans x 100
μοιάζει σωστός, είναι όμως ελλιπής. Γιατί η πραγματικότητα καθρεφτίζεται μέσα από τους μοναδικούς fans, τη διαδραστικότητα ανά χρήστη, τη χρήση και των υπόλοιπων τύπων αλληλεπίδρασης (εκτός από το σχολιασμό, την κοινοποίηση και την εκδήλωση αρέσκειας).
Η ορθή φόρμουλα, η οποία μετρά στην καρδιά της τη Διαδραστικότητα, τη Σχέση των φίλων σου με την εταιρική σου FB και την Επιρροή που έχει το περιεχόμενό της, είναι η παρακάτω και μπορεί να προστεθεί με ασφάλεια στους δείκτες KPIs (key performance indicators):
Engagement Rate = Engaged Users / Unique Page Impressions x 100
(Πηγή Φωτογραφίας: life-is-a-highway66.deviantart.com)