Alien_and_Chameleon_by_vladstudio

Μία από τις πολύ βασικές αρχές (101) του Μάρκετινγκ, είναι η σταθερότητα, η συνοχή που έχει μία επιχείρηση, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία κατά τη διάρκεια ζωής τους. Η συνέπεια που επιδεικνύει στην ποιότητα και την τιμή, στην απόδοση, την εικόνα και τις αξίες τους. Ακόμη όμως κι αυτός ο κανόνας, έχει τις εξαιρέσεις του και πιο σημαντικά, εμπεριέχει κατά περίπτωση την ανάγκη για διαφορετικότητα, εκμοντερνισμό, βελτίωση. Απειροελάχιστες είναι εκείνες οι επιχειρήσεις ή τα brands που μέσα στο χρόνο παρέμειναν αναλλοίωτα, «καρφωμένα» στο ίδιο λογότυπο, στο ίδιο σλόγκαν, στο ίδιο προφίλ.

Τα χρώματα ελαφραίνουν ή γίνονται πιο αυστηρά κι απόλυτα όσο μια μάρκα εδραιώνεται ή επεκτείνεται, οι γραμματοσειρές γίνονται πιο σύγχρονες όσο η αισθητική των καιρών γίνεται πιο συνειδητοποιημένη, τα σλόγκαν και taglines ανταποκρίνονται με μεγαλύτερη ευστοχία στο «νέο» κοινό και στην καινούργια οικογένεια προϊόντων κι υπηρεσιών. Κι αν κάποιες εταιρείες μείνουν στο χτες, ευελπιστώντας πως αυτή η πίστη στο παρελθόν θα αποδείξει στους καταναλωτές την παράδοση κι αυθεντικότητά τους, το ίδιο το κοινό χάνει κάποια στιγμή το ενδιαφέρον και την πίστη του. Πολύ απλά γιατί καθημερινά ξεφυτρώνουν ολοένα και περισσότεροι ανταγωνιστές, όποιος κι αν είναι ο κύριος άξονας γύρω από τον οποίο περιστρέφεται μια επιχείρηση.

Ο καταναλωτής είναι εκείνος που διαμορφώνει το brand και την ουσία του. Ο καταναλωτής είναι εκείνος που κρίνει ανελέητα κι ακούραστα, που μπορεί να εξηγήσει και να δικαιολογήσει το παράδοξο, που όσο εύκολα κι αν αποδέχεται μια νέα τάση τόσο δύσκολα μένει στο παλιό ή συγχωρεί. Ο καταναλωτής είναι εκείνος που θα θαυμάσει και θα αποκτήσει κάτι εξωφρενικά ακριβό, θα σνομπάρει και θα υποπτευθεί κάτι απίστευτα φτηνό. Και κάπου εκεί στη μέση του ωκεανού, προσπαθούν να κολυμπήσουν δίπλα-δίπλα, πάνω ο ένας από τον άλλο, οι εταιρείες παντός τύπου και είδους. Όλες τους ρίχνουν δίχτυα, λίγες φεύγουν με πραγματικά καλές ψαριές.

Είναι πολύτιμο για μια επιχείρηση να είναι ευέλικτη και πρόθυμη να αλλάξει. Έστω και λίγο. Είναι σημαντικό για μια μάρκα και για τις συσχετίσεις που έχει δημιουργήσει στη συνείδηση του κοινού, να μπουσουλά, να κάνει βηματάκια προς το σήμερα και το αύριο, ώστε να ταυτιστεί ορθώς με τις καινούργιες ανάγκες και μόδες και να μπορέσει να επιβιώσει για ακόμη μια δεκαετία.

Μικρές αλλαγές, μεγάλες βελτιώσεις

Αλλαγές στα σύμβολα ή τους ήρωες (ζωντανούς ή φτιαχτούς) που χρησιμοποιεί μια επιχείρηση, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, στην ίδια την ονομασία του brand, αλλαγές στο σλόγκαν κι εμπλουτισμός με νέα προϊόντα είναι κινήσεις που κάθε εταιρεία θα έπρεπε να κάνει κάπου-κάπου. Εκείνοι που το τόλμησαν βγήκαν νικητές κι «έζησαν για να δώσουν ακόμα μία μεγάλη μάχη».

(Πηγή Φωτογραφίας: vladstudio.deviantart.com)