bait_by_blackjack0919-d65spcs

Επισκέπτεσαι ένα καλό εστιατόριο. Κάθεσαι αναπαυτικά, απολαμβάνεις το ντεκόρ, το χαμηλό φωτισμό, τους πίνακες στους τοίχους, το καλαίσθητο σερβίτσιο. Και να σου, «πλακώνουν» άγαρμπα, θορυβωδώς, με αγενέστατο τρόπο δεκάδες γκαρσόνια, που σου «χώνουν» κάτω από τη μύτη τεράστιους δίσκους γεμάτους πιατάκια. Μα εσύ έχεις αλλεργία στα μισά από αυτά τα εδέσματα. Γιατί δε σου φέρνουν να διαλέξεις αποκλειστικά από τις γεύσεις που αρέσουν σε σένα; Τι σόι καλό εστιατόριο είναι αυτό!

No more spamming!

Σε κανέναν πελάτη δεν αρέσει η πιεστική πώληση. Πιστέψτε με! Μπορεί οι σούπερ-ντούπερ πωλητές να βαυκαλίζονταν άλλοτε ότι «πουλάνε ψυγείο ακόμη και σε Εσκιμώο», όμως κάθε καταναλωτής κι εν δυνάμει πελάτης θέλει την απόστασή του από τον πωλητή. Αέραααα… Συνεπώς, όπως θα σε έκανε να νιώθεις άβολα η συνεχής παρουσία πολλών σερβιτόρων σε ένα καλό εστιατόριο, με την ίδια λογική είναι αφόρητα εκνευριστική η λήψη emails από άσχετους, προς τον χρήστη, αποστολείς. Ο ένας πουλά ψυγεία, ο άλλος σώματα υπέρυθρης θερμότητας, η τρίτη προϊόντα ντεμακιγιάζ και πάει λέγοντας. Εγώ τι φταίω! Ο πελάτης ή επισκέπτης στο κατάστημά σου, σου εμπιστεύτηκε την email διεύθυνσή του, σκεπτόμενος κι αναμένοντας -απαιτώντας ακόμη-ακόμη- πως θα τη χειριστείς με λεπτότητα, σεβασμό και σοβαρότητα. Πέραν του γεγονότος ότι δεν είσαι η μόνη επιχείρηση που τον «βομβαρδίζει» με emails εβδομαδιαία –στην καλύτερη περίπτωση-, η υπερβολή φέρνει αντίθετα αποτελέσματα. Θες ο γείτονάς σου να χτυπά συνεχώς την πόρτα ζητώντας σου γάλα; Όχι! Και σίγουρα δεν θες όλη τη γειτονιά στην εξώπορτα, απλώς και μόνο επειδή ανταλλάζετε μια «καλημέρα».

Don’t let you list get… cold

Εκτός από την πιεστική εμφάνιση πολλών σερβιτόρων, είναι σίγουρα ενοχλητικό να σου φέρνουν γεύσεις που δεν σου αρέσουν ή ακόμη χειρότερα, στις οποίες έχεις αλλεργία. Οι λίστες email, ακριβώς όπως και το φαγητό, κρυώνουν (cold lists). Κοινώς, παλιώνουν. Χάνουν την αξία, εγκυρότητα και χρησιμότητά τους. Είναι σημαντικό, να τις ενημερώνεις σε τακτά χρονικά διαστήματα, να αφαιρείς –όσο κι αν σε «πονά- καταναλωτές που δεν ανήκουν πια στο αγοραστικό κοινό σου για οποιονδήποτε λόγο, αλλά φυσικά και να προσθέτεις νέους. Επιπλέον, οι αποδέκτες του Email Marketing που εφαρμόζεις, καλό είναι να είναι γκρουπαρισμένοι σε κατηγορίες, βάσει π.χ. ηλικίας κι ενδιαφερόντων, επαγγελματικής και οικονομικής κατάστασης.

Είναι άκαιρο να στέλνεις σε πελάτη σου, ηλικιωμένο άντρα, προσφορές σε γυναικεία εσώρουχα. Αυτό, όχι μόνο υποδηλώνει ότι δεν γνωρίζεις το αντικείμενό σου, αλλά ούτε καν το κοινό σου! Μέγα σφάλμα.

Well, I do am your shrink! Kinda.

Μια επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της κι επιθυμεί ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με την πελατεία της, οφείλει να παίζει λιγάκι το ρόλο του ψυχαναλυτή: Πρώτα ακούς τις επιθυμίες κι ανάγκες του καταναλωτή, τα παράπονα και σχόλιά του, κατόπιν τα καταγράφεις και τα κατηγοριοποιείς (φτιάχνεις τις λίστες σου) και τέλος, προσφέρεις την ανάλογη εξυπηρέτηση (αποστολή εξατομικευμένου email).

(Πηγή Φωτογραφίας: blackjack0919.deviantart.com)