Brand Elements: Η δύναμη του Χρώματος (και οι 2 άξονες)
Πώς μπορεί να σου ανήκει ένα χρώμα; Ακούγεται παρανοϊκό, σωστά; Κι όμως, στην Αμερική όπου από νομικής άποψης πολλά παράλογα ισχύουν και τα «παράθυρα» του νόμου είναι τόσα ώστε η ήπειρος θυμίζει περισσότερο βιτρό, είναι δυνατόν να σου ανήκει ένα χρώμα. Για την ακρίβεια, μια απόχρωση. Σκέψου το πολύ ιδιαίτερο (αν και δεν θα το χαρακτήριζα καλόγουστο) πράσινο των Starbucks, το τρυφερό σχεδόν ζαχαρώδες γαλάζιο των Tiffany’s και το ροζ της Mary Kay.
Κάθε επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της κι ονειρεύεται να γιγαντωθεί, θέτει ως στόχο της να της ανήκει –εντός κι εκτός εισαγωγικών- μια χρωματική απόχρωση. Εάν το κατορθώσει (κι) αυτό, τότε είναι πράγματι παντοδύναμη από άποψη Μάρκετινγκ, αφού πλέον δεν χρειάζεται ούτε να πει πολλά ούτε και να προσπαθήσει να διαχωρίσει τον εαυτό της από τον ανταγωνισμό. Το χρώμα της τα λέει όλα και είναι κατάδικό της! Η δύναμη του χρώματος δεν ξεχωρίζει μονάχα μία ολόκληρη επιχείρηση από τις υπόλοιπες του κλάδου της. Μπορεί κάλλιστα μία απόχρωση να χρησιμοποιηθεί ώστε να διαχωρίσει τις διάφορες γραμμές προϊόντων, π.χ. light, για συγκεκριμένο τύπο μαλλιών, κατάλληλο για παιδιά, για vegans…
Χρώματα όπως είναι το χρυσό, το ασημένιο, το άσπρο αλλά και το μαύρο θεωρούνται στον χώρο του Μάρκετινγκ ως πολυτελή, με ιδιαίτερη βαρύτητα. Και φυσικά, μην ξεχνάμε το ροζ και το γαλάζιο που υποδηλώνουν έτσι απλά, απόλυτα και υποσυνείδητα τα δύο φύλα: κορίτσι/αγόρι.
Αν και η δύναμη του Χρώματος είναι εξαιρετικά ισχυρή και «μιλά» στον καταναλωτή πολύ πριν το ίδιο το κείμενο, φωνητικό ή γραπτό, είναι εξίσου σημαντική η συνεπής αποτύπωση και χρήση της ίδιας απόχρωσης σε όλα τα Μέσα. Και βέβαια, πρόκληση αποτελεί εδώ η κοινή πρόσληψη της απόχρωσης από όλους τους χρήστες, μια και κανένα χρώμα δεν εμφανίζεται ίδιο στις διάφορες οθόνες υπολογιστή, κινητού, τάμπλετ κλπ..
Οι 2 Χρωματικοί Άξονες και ο κανόνας τους λέει πως: Τα θερμά χρώματα (κροκί, πορτοκαλί, κόκκινο) διεγείρουν επιτυχώς τον καταναλωτή σε αντίθεση με πιο σκούρα χρώματα, όπως το μπλε και το πράσινο. Επίσης, στον ίδιο άξονα, ενώ τα έντονα χρώματα όπως το πράσινο, το μπλε, το κίτρινο και το κόκκινο έχουν μεγάλη επίδραση στο κοινό, οι ξεθωριασμένες τους, μουντές αποχρώσεις όπως το καφέ και το γκρι είναι αδιάφορες από πλευράς Μάρκετινγκ.
(Πηγή Φωτογραφίας: whiteroseonskin.deviantart.com)