Και τα δύο!
Για να φτιάξεις ομελέτα χρειάζεται να πας μέχρι το σούπερ μάρκετ ή πρέπει να έχεις αβγά στο ψυγείο; (Θα μου πεις, μπορεί να πας στο σούπερ μάρκετ να αγοράσεις αβγά και να μην τα βάλεις ποτέ στο ψυγείο, να τα χρησιμοποιήσεις κατευθείαν! Η σωστή απάντηση σε κάθε περίπτωση είναι… και τα δύο!)

Γράφεις για τη μηχανή αναζήτησης, για να της πεις ποιος είσαι και τι παρέχεις. Ώστε  να πει εκείνη με τη σειρά της στους χρήστες ποιος είσαι και τι προσφέρεις. Ταυτόχρονα γράφεις με σκοπό, αφού μπει ο χρήστης στο σάιτ, να δει ποιος είσαι και τι έχεις και να ψωνίσει.

Συνεπώς τα κείμενα εξυπηρετούν τόσο την έρευνα (τα ρομποτάκια για την κατάταξη, την εμφάνιση και κατηγοριοποίηση) όσο και τους αποδέκτες της έρευνας, δηλαδή τους ίδιους τους χρήστες του διαδικτύου.

Ενώ τα δύο αυτά στοιχεία αλληλεπιδρούν και αλληλο-εξυπηρετούνται, υπάρχει το εξής παράδοξο: Εάν έχεις δυνατό SEO και άρα γράφεις έχοντας κατά νου μονάχα την google, θα σημειώσει μεν επισκεψιμότητα η ιστοσελίδα σου, όμως αυτοί οι χρήστες δεν θα γίνουν ποτέ μα ποτέ πελάτες. Ήλθον, είδον και απήλθον. Από την άλλη, εάν έχεις αδύναμο SEO, οι χρήστες θα δυσκολευτούν να μάθουν για το σάιτ σου και να το ανακαλύψουν και άρα να γίνουν πελάτες. Τι είναι πιο σημαντικό όμως; Το να έρθουν και να φύγουν ή το να έρθουν έστω και αργοπορημένα, να ψωνίσουν όμως; Άλλωστε εδώ παίζει ρόλο και το conversion. Νομίζω συμφωνούμε πως το δεύτερο!

Οι χρήστες ψάχνουν. Έχουν την περιέργεια, εμπιστεύονται τη διαδικασία της αναζήτησης και νιώθουν πως και θα βρουν αυτό που θέλουν αλλά και έχουν τη δύναμη της επιλογής, όταν ανοίγουν ένα site έναντι κάποιου άλλου. Το Facebook και οι λοιποί ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης ενδεχομένως να έχουν μια κάποια επιρροή, όχι όμως σε επίπεδο πειθούς. Δηλαδή οι χρήστες γνωρίζουν ότι οι ρεκλάμες είναι πληρωμένες και ότι οι συζητήσεις για κάποιο προϊόν με τους «φίλους» τους είναι προσωπική άποψη, συχνά και κατευθυνόμενες. Άρα πάντα όταν ένας χρήστης θέλει να αγοράσει κάτι, θα εμπιστευτεί τις μηχανές αναζήτησης.

Από κει και πέρα, είναι φυσικά σημαντικότατο το να γνωστοποιήσουμε την παρουσία μας εκεί έξω, αλλά και βαρύνουσας σημασίας η γραφή, το στήσιμο, η ευχρηστία μέσα στον e-χώρο μας.

Παρόλα αυτά, εάν έπρεπε να επιλέξω μία από τις δύο απαντήσεις, φυσικά και θα επέλεγα την πρώτη: γράφω για τον χρήστη μου, για τον εν δυνάμει πελάτη. Γι’αυτόν που έχει τη δύναμη να με ψηφίσει, να με συζητήσει, να με προτείνει, να με στηρίξει. Και γράφω στην γλώσσα που μιλά και καταλαβαίνει ο πελάτης μου. Με αυτό τον τρόπο να είσαι σίγουρος ότι αργά ή γρήγορα θα έρθει και το ρομποτάκι σε σένα.

Τουναντίον, εάν γράψω για την όποια search engine, θα έχω επισκεψιμότητα λόγω SEO, όμως ο χρήστης θα απογοητευτεί γρήγορα από τα στεγνά, άχρωμα κείμενα.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

γράφω για τη μηχανή αναζήτησης:

Το Μουσείο φιλοξενεί έργα του Ματίς. Στο Μουσείο θα έχετε την ευκαιρία να απολαύσετε έργα από την σημαντικότερη περίοδο του Ματίς, έργα που κάνουν περήφανο οποιοσδήποτε Μουσείο τα εκθέτει.

σύνολο: 29 λ.

λέξη «Μουσείο»: 3 φορές

λέξη «Ματίς»: 2 φορές

λέξεις-κλειδιά: μουσείο + έργα Ματίς + Μουσείο + έργα + σημαντικότερη περίοδο του Ματίς + εκθέτει

γράφω για τον χρήστη:

Το Μουσείο τάδε φιλοξενεί τα σημαντικότερα έργα του Ματίς από την περίοδο τάδε, κατά την οποία μεγαλούργησε ο Γάλλος ζωγράφος. Τα εν λόγω έργα, πραγματική οπτική τέρψη για κάθε φιλότεχνο, θα εκτίθενται μέχρι την τάδε του μηνός στις ειδικά διαμορφωμένες και φωταγωγημένες αίθουσες του μουσειακού χώρου.

σύνολο: 45 λ.

λέξη «Μουσείο»: μόλις 1 φορά!

λέξη «Ματίς»: μόλις 1 φορά!

λέξεις-κλειδιά: μουσείο + σημαντικότερα έργα Ματίς + περίοδος τάδε + Γάλλος ζωγράφος + έργα + φιλότεχνο + αίθουσες + μουσειακού χώρου

Αν και στη δεύτερη περίπτωση έχουμε μικρότερη πυκνότητα στις λέξεις-κλειδιά, προκύπτουν περισσότεροι συνδυασμοί λέξεων και σχετικά νοήματα!!!

Όταν γράφει κειμενογράφος -και όχι μηχανή ή άπειρο χέρι- για τους χρήστες του Internet -και όχι για τις μηχανές αναζήτησης-, το κείμενο απλώνεται, γίνεται πιο πλούσιο, πιο οπτικό, αγκαλιάζει κι άλλες λέξεις-κλειδιά ή συνδυασμούς, κρατώντας όμως τα σημαντικά σημεία και τις πληροφορίες που οφείλουν να υπάρχουν. Εσύ ποιο προτιμάς;

(Πηγή φωτογραφίας: aracir.deviantart.com)