e-commerce :: Τα 8 μυστικά ενός σοβαρού «παίκτη» – part IΙ
Σε αυτούς τους «δύστροπους» καιρούς, που τα πάντα δοκιμάζονται και φόρμουλες που ξέραμε ότι περπατάνε, πηγαίνουν «άπατες», είναι παρήγορη και συνάμα ιδιαίτερα ελπιδοφόρα η απόφαση έμπειρων επιχειρηματιών αλλά και νέων ανθρώπων, να προχωρήσουν στη δημιουργία e–shop σε συνδυασμό με το υπάρχον τους παραδοσιακό/φυσικό κατάστημα ή άνευ αυτού. Ακολουθούν τα τελευταία 4 πολύ σημαντικά σημεία, τα οποία καλό είναι να λάβεις σοβαρά υπόψη σου εφόσον επιθυμείς να εμπλακείς σε πετυχημένο e-commerce:
5.Η Εμπιστοσύνη είναι το Α και το Ω. Όπως ακριβώς όταν αποφασίζεις να αγοράσεις ένα τραπεζικό προϊόν τρέμεις στην ιδέα ότι μπορεί να υπάρχουν κρυφές χρεώσεις και ψιλά γράμματα, έτσι και ο καταναλωτής επιθυμεί ξεκάθαρες συναλλαγές σε κάθε επίπεδο. Δεν έχεις να κρύψεις τίποτα. Και δεν πρέπει σε οποιοδήποτε βήμα να περιπλέξεις τις διαδικασίες. Οφείλεις μέσα από το e-shop σου να δημιουργήσεις κλίμα εμπιστοσύνης προς τους καταναλωτές και να διαλύσεις κάθε ίχνος δισταγμού, απροθυμίας, αμηχανίας ή αβεβαιότητας. Λάβε υπόψη σου ότι υποψήφιος αγοραστής σου μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε, άτομα κάθε ηλικίας και μορφωτικού επιπέδου. Δώσε βαρύτητα στα εξής: το στήσιμο και περιεχόμενο του ηλεκτρονικού σου καταστήματος οφείλει να είναι καλαίσθητο, ευανάγνωστο κι ευχάριστο. Οι πληροφορίες που παρέχονται πρέπει να είναι κατανοητές, ακριβείς κι ολοκληρωμένες. Η φόρμα επικοινωνίας να είναι απλή κι εύχρηστη. Το εταιρικό προφίλ ξεκάθαρο και να εμπνέει εμπιστοσύνη κι αμεσότητα. Μην παραλείψεις να συμπεριλάβεις σε εύκολα ορατά σημεία την Πολιτική Επιστροφής, λεπτομέρειες για την αποστολή και οικονομική επιβάρυνση ανά χώρα, τυχόν εξτρά χρεώσεις (βάρος κλπ.), καθυστερήσεις στη λήψη, εγγυήσεις και τρόπους πληρωμής/αποστολής. Ακόμη, τα γνήσια λογότυπα των εταιρειών/υπηρεσιών, αλλά και τα σχόλια άλλων χρηστών, είναι πάντοτε δείγμα αξιόπιστου e–shop.
6.Είναι εξαιρετικά σημαντικό να δημιουργήσεις μια user–friendly ηλεκτρονική επιχείρηση, η οποία να αποτελεί ευχάριστη, δυνατή Εμπειρία για τον καταναλωτή σου. Θες να επικεντρωθείς σε Ευχρηστία (λιγότερα clicks, περισσότερη ευστοχία κατά την αναζήτηση) και βελτιστοποίηση (optimization) της landing page:
Παράδειγμα 1: Εάν καταφέρεις να ανακαλύψεις σε ποιο σημείο ή διαδικασία «σκαλώνει» ο χρήστης και δεν ολοκληρώνει με επιτυχία την αγορά του, θα μπορέσεις να βελτιώσεις συνολικά τη λειτουργία, εμπειρία κι επιτυχία του e-shop σου. Μειώνεις τα clicks, τα βήματα που χρειάζεται να κάνει ο υποψήφιος πελάτης σου προς την αγορά και διευκολύνεις εξαιρετικά (σε clicks και ουσία) την αναζήτησή του. Δεν τον παιδεύεις!
Παράδειγμα 2: Προτίμησε να επικεντρωθείς στην αύξηση του conversion rate, παρά να προσελκύσεις περισσότερους χρήστες. Είναι απλό: Η επισκεψιμότητά σου είναι 100.000 χρήστες το μήνα και το conversion rate σου 1,5% (δηλ. 1.500 πελάτες). Είναι σαφώς πιο εύκολο να προσπαθήσεις να ανεβάσεις το conversion rate στο 3% κι άρα να διπλασιάσεις τους επισκέπτες-αγοραστές, παρά να επιχειρήσεις να αυξήσεις την κίνηση (traffic) στους 200.000 επισκέπτες το μήνα, διατηρώντας όμως τελικά το ίδιο ποσοστό αγοραστών. Ένα από τα εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις γι’αυτό το λόγο, είναι το Google Website Optimizer.
7.Επιβράβευση και εύκολο check-out. Μην εγκλωβίζεις τον πελάτη σου σε περιττές ενέργειες. Εφόσον αποφάσισε (επιτέλους) τι θέλει να αγοράσει, ολοκλήρωσε την εμπειρία του από το κατάστημά σου, με θετικό τρόπο. Εύκολα, ξεκάθαρα, γρήγορα.
Παράδειγμα: Τα «κουμπιά» για το check-out (call to action), σαν άλλες φωτεινές επιγραφές σε παραδεισένιο τοπίο, είναι θεμιτό να φέρουν δημιουργικά, ευχάριστα, έξυπνα μηνύματα παρά το χιλιοπαιγμένο: «Αγόρασέ το τώρα!» ή «Βάλτο στο καλάθι σου». Συνειδητοποίησε ότι ο υποψήφιος πελάτης σου μπορεί να κάνει πίσω οποιαδήποτε στιγμή, ακόμη και σε αυτό το στάδιο της διαδικασίας. Δεν τον έχεις ποτέ σίγουρο! Έχε κατά νου πως χρειάζεται επιβράβευση ή το αίσθημα/την αυταπάτη ότι κερδίζει κάτι πραγματοποιώντας αυτή την αγορά. Δεν είναι πιο ελκυστικό το μήνυμα: «Αγόρασέ το σήμερα, φόρεσέ το αύριο!»; Όσο για την ίδια τη διαδικασία του «check-out», οφείλεις να μειώσεις την απόσταση που θα διανύσει ο χρήστης από την αναζήτηση μέχρι την εύρεση έως την αγορά ενός προϊόντος! Κάνε τις δοκιμές σου και βρες την καλύτερη λύση.
8. Σωστό Marketing στην πράξη, μέσα από δοκιμές. Εντόπισε το κατάλληλο Μέσο, την αποτελεσματικότερη διαφημιστική ενέργεια, το πρέπον budget. Η συμβουλή μου είναι να δοκιμάζεις πάντα, τα πάντα. Συνέκρινε, επαναπροσδιόρισε, ερεύνησε. Υπολόγισε τι αξία έχει για σένα ένας πιστός πελάτης…
(Πηγή Φωτογραφίας: truemarmalade.deviantart.com)