Υφαίνοντας ένα γερό SEO – Εσωτερικά λινκ (internal links)
Αφού ολοκληρωθεί ένα site ή κατά τη διάρκεια πραγμάτωσής του, το ενδιαφέρον θα πρέπει να στραφεί στη δημιουργία links (συνδέσμων)· τόσο εσωτερικών όσο και εξωτερικών. Αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του SEO κι εφόσον χρησιμοποιηθούν ορθά, με συνέπεια, λογική και «νομιμότητα», αποδίδουν τα μέγιστα. Σε αυτό το άρθρο μου θα ασχοληθώ με τα εσωτερικά λινκ που είναι πανεύκολο να χτιστούν και να εφαρμοστούν από τον webmaster. Και ουσιαστικά τα εσωτερικά ιδίως λινκ σχηματίζουν έναν αέναο ιστό. Ο ένας όρος παραπέμπει σε άλλον, το ένα κείμενο σε άλλη σελίδα και πάει λέγοντας. Κι ο χρήστης αλλά και οι μηχανές αναζήτησης πιάνονται στα δίχτυα! Ή κάπως έτσι.
Τώρα που το σκέφτομαι, ναι, υποθέτω ότι το λεγόμενο «link building» είναι τεχνική δουλειά, αφορά κατ’εμέ όμως ως ένα βαθμό τον κειμενογράφο. Ή τουλάχιστον μπορεί να τον αφορά, αναλόγως τη σχέση και την απόσταση που θέλει να έχει από τον πελάτη του. Καλό είναι ένας κειμενογράφος, γενικότερα, να γνωρίζει και πράγματα που μπορεί να μην άπτονται απευθείας της ειδικότητάς του. Επίσης, θεμιτό είναι να ξέρει τα βασικά κι αρκετά περισσότερα, ώστε να μπορεί κι εκείνος με τη σειρά του να κατευθύνει, να προτείνει και να συμβουλεύσει, ειδικά έναν καλό πελάτη.
Παράδειγμα
Ανέλαβα για λογαριασμό πελάτισσάς μου το site για το κομμωτήριό της. Έμεινε ευχαριστημένη -κι εγώ- κι έτσι είπαμε να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας και να φτιάξουμε το blog του κομμωτηρίου. Σχεδιάζοντας το πλάνο και γράφοντας τα πρώτα άρθρα, μου ήρθε η ιδέα να συντάξουμε ένα «γλωσσάρι» στο μενού, το οποίο θα περιέχει όρους κι επεξηγήσεις. Αμέσως μετά σκέφτηκα ότι θα ήταν έξυπνο εάν συνδέαμε συγκεκριμένες λέξεις κι ορολογίες μέσα από τα κείμενα με εσωτερικό λινκ επάνω στο Γλωσσάρι. Π.χ. σε κάποιο σημείο αναφέρομαι σε «λιπίδια». Η λέξη είναι active και παραπέμπει στην εξήγησή της σε άλλη σελίδα (Γλωσσάρι) με εσωτερικό link.
Παρόμοια λογική έχουν και τα internal links στο site Pastrychef.gr. Μπορεί μια συνταγή να αναφέρεται στη μέθοδο «μπεν μαρί» ή να ζητά «καβούρδισμα ξηρών καρπών» ή να απαιτεί «καστανό βούτυρο». Αντί να χρησιμοποιώ χώρο από τη συνταγή για να εξηγήσω κάθε φορά πώς γίνεται αυτή η διαδικασία και να «χαλάω» τη ροή, ο όρος είναι ενεργός και παραπέμπει στην αντίστοιχη σελίδα των «Pastry Μυστικών», στο μενού. Εκεί, με φωτογραφία και όσο κείμενο θέλω, μπαίνω στο ψητό. Απλά, ξεκάθαρα, τακτοποιημένα.
Παράδειγμα πετυχημένου internal link building
Το λεγόμενο sitemap: Το συναντάμε συνήθως στο κάτω μέρος της σελίδας και περιέχει με λινκ τη δομή, αναλυτικά το περιεχόμενο, τις κατηγορίες και υποκατηγορίες του site μας.
FAQ (Frequently asked questions) page: Σε αρκετές περιπτώσεις έχω προτρέψει πελάτες μου να δημιουργήσουμε σελίδα με Συχνές Απορίες. Όχι μόνο η FAQ page σού δίνει τη δυνατότητα να συνδέσεις σελίδες και κείμενα μεταξύ τους, αλλά βοηθά απίστευτα και στους όρους (λέξεις-κλειδιά) του SEO κομματιού.
Σχετικά άρθρα: Αν διαθέτεις μια ιστοσελίδα με πολλά κείμενα επάνω, π.χ. τεχνικής φύσεως, μπορείς να συνδέσεις αυτά τα άρθρα μεταξύ τους. Π.χ. έχεις ένα κείμενο για «καθαρισμό χαλιών» και κάτω-κάτω προσθέτεις ένα λινκ με «σχετικά άρθρα», όπως είναι οι «λεκέδες χαλιών». Κάποιοι χρησιμοποιούν το «Mπορεί να σε ενδιαφέρει κι αυτό».
Δημοφιλή άρθρα: Αναλόγως το περιεχόμενο του σάιτ, μπορείς να φιλοξενείς στο κάτω μέρος της σελίδας του κάθε άρθρου ενεργά τους τίτλους άλλων κειμένων, τα οποία ονομάζεις «δημοφιλή».
Χρησιμοποίησε τον κενό χώρο: Γιατί να αφήνεις να πάει χαμένος ο κενός χώρος σε μια εσωτερική σελίδα; Δεν λέω να πήξεις αισθητικά και πρακτικά το site. Όμως κάλλιστα μπορείς να προσθέσεις σε καίρια σημεία λινκ από ενδιαφέροντα άρθρα, από tips, συνεντεύξεις, σχετικές προσφορές, νέα κλπ..
(Πηγή φωτογραφίας: chrissiecool.deviantart.com)
Χρήσιμο post. Το internal linking είνα πράγματι πολύ χρήσιμο. Οι μηχανές αναζήτησης το λατρεύουν γιατί βοηθά στην διαδικασία indexing των ιστοσελίδων. Είναι σημαντικό τα internal links να δημιουργούνται σε κείμενο που περιέχει τη λέξη-κλειδί που μας ενδιαφέρει. Με τον τρόπο αυτό ενισχύουμε το SERP της ιστοσελίδας μας, δηλαδή την κατάταξη της στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Επίσης βοηθά τους επισκέπτες της ιστοσελίδας να πλοηγηθούν ευκολότερα σε αυτή βελτιώνοντας την εμπειρία τους και μειώνοντας το bounce rate.