(ή αλλιώς: Γιατί να πληρώσω για κείμενα!)

Παλιότερα κυρίως, διαπίστωνα περιπτώσεις επιχειρηματιών, οι οποίοι δεν πειθόντουσαν να πληρώσουν επαγγελματία κειμενογράφο. Φυσικά το πρώτο βήμα ήταν ότι δεν εννοούσαν να αποκτήσουν εταιρική ιστοσελίδα. Ναι. Το δεύτερο λοιπόν βήμα ήταν η άγνοιά τους περί της χρησιμότητας των κειμένων. Γιατί στα μάτια των περισσότερων νομίζω, η κατασκευή μιας ιστοσελίδας φαντάζει ξένο, δύσκολο πράγμα που δεν το κατανοείς απόλυτα –τεχνικό γαρ- κι άρα δεν μπορείς να το αντικρούσεις, να το παιδέψεις και να πεις πολλά-πολλά για τη χρέωση κατασκευής ενός site. Η εταιρεία θα σου «πουλήσει» διάφορους όρους (SEO, CMS, Flash, Joomla, Custom made, Domain, Hosting, Dedicated Server, Google Analytics, meta-tags, WordPress, Google Adwords, Basic, Advanced). Ο μόνος όρος που είναι πλέον ευρέως κατανοητός είναι το «δυναμικό site». Και θα συμφωνήσεις συνήθως βάσει τιμής και όχι δυνατοτήτων κι έκλεισε.

Τα κείμενα, η κειμενογραφία, είναι κάτι που ο καθένας μπορεί να το αντιληφθεί. Ωραία, γράφω κείμενα. Τι κι αν είναι για site, αγγελία, ραβασάκι. Πόσο δύσκολο μπορεί να είναι το γράψιμο; Όλοι ξέρουμε να γράφουμε! Ναι… αμέ. Κάπως έτσι, μας πιάνει η τσιγκουνιά, η άγνοια, η σιγουριά του πρωτάρη που ετοιμάζεται να φάει τα μούτρα του. Ξεκινάς την πρώτη σου απόπειρα: Ζητάς από τη γραμματέα σου, που ούτως ή άλλως την πληρώνεις, να σου γράψει κείμενα. Είπαμε, είναι εύκολο, όλοι το κάνουν. Και η δύσμοιρη γράφει. Με τα πόδια, κι ας έχει ωραία πόδια : ) Ό,τι και όπως μπορεί καλύτερα. Υπάρχουν και εταιρείες που θα το αναλάβουν, για να μη σε χάσουν από πελάτη, ως τεταρτεύουσα υπηρεσία. Κι αυτοί στη γραμματέα τους θα το δώσουν, μάλλον. Και τελικά, παίρνεις ένα προϊόν που ούτε επαγγελματικό είναι, ούτε θα δουλέψει ουδέποτε, ούτε φτιάχτηκε μεταξύ μας για σένα. Και το πληρώνεις. Τίποτα ή λίγο.

Η ερώτησή μου είναι: Εμπιστεύεσαι τόσο την ικανότητα της γραμματέως σου, ώστε θα έδινες κείμενό της στον καλό σου πελάτη, θέλοντας να τον πείσεις να αγοράσει από σένα;! Αν όχι, τότε γιατί το κάνεις;;

Μου έχει συμβεί ουκ ολίγες φορές, σερφάροντας, να πέσω πάνω σε… αγυάλιστα διαμαντάκια ή καλύτερα κοτρώνες! Και πονά το μάτι για ώρα. Δεν αναφέρομαι μονάχα σε ορθογραφικά λάθη που είναι και τα προφανή. Συντακτικά, να λείπουν ολόκληρες λέξεις, νοηματικές ατέλειες. Κι αναρωτιέσαι -αναρωτιέμαι όντως-, αυτός ο τύπος παίρνει στ’αλήθεια σοβαρά τον εαυτό του; Πλήρωσε άνθρωπο γι’αυτό το τελικό προϊόν που ανέβασε; Αν το σκέφτομαι εγώ, θα ταξιδεύει και σε άλλων το μυαλό.

Για μένα, το πόσο σοβαρά παίρνεις τον εαυτό σου, την επιχείρησή σου, την επένδυση και τον κόπο σου, αποτυπώνεται από τις επιλογές σου και δη τις επαγγελματικές. Αν ψάξεις για επαγγελματία κειμενογράφο, που να εξειδικεύεται μάλιστα στη γραφή για το Internet, τότε ναι, σε σέβεσαι κι άρα σε σέβομαι κι εγώ!

(Πηγή φωτογραφίας: littleriot.deviantart.com)