Η νέα μόδα επιτάσσει αγγλόφωνα sites. Δεν έχει απολύτως καμία σημασία αν πουλάς υπηρεσίες κατασκευής και φιλοξενίας ιστοσελίδων, είσαι στούντιο ηχογραφήσεων ή ινστιτούτο αδυνατίσματος, αν βρίσκεσαι στο Παγκράτι, τα Πατήσια ή στη Βούλα. Τα μοντέρνα sites γράφονται σχεδόν αποκλειστικά στα Αγγλικά. Αν συμφωνώ; Όπως σχεδόν σε όλες αυτές τις περαστικές, επιπόλαιες κι επιδερμικές μόδες, τσου! Μεγάλο τσου μάλιστα. Το αμιγώς αγγλόφωνο site όταν βρίσκεσαι στην Ελλάδα και στοχεύεις (και) στο ελληνικό κοινό, είναι κατ’εμέ ανόητο, αντιεπαγγελματικό ακόμη και ψωνίστικο θα τολμούσα να το χαρακτηρίσω.

Προϋποθέτει ότι ο κάθε χρήστης και ως εκ τούτου πιθανός πελάτης ξέρει να διαβάζει και να κατανοεί (καλά) την Αγγλική κι ότι, κυρίως, αισθάνεται ακομπλεξάριστα με το site μιας ελληνικής εταιρείας γραμμένο σε άλλη γλώσσα. Το τονίζω αυτό, διότι στην Κύπρο τουλάχιστον, ενώ τα Αγγλικά είναι φυσικά πολύ διαδεδομένα και το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού ακόμη και οι μεγαλύτερες ηλικίες μιλάνε με ευχέρεια τη γλώσσα, ο Κύπριος πολίτης προτιμά να συνδιαλέγεται είτε ηλεκτρονικά είτε φυσικά, στην Ελληνική. Και μάλιστα, έχουν διαπιστωθεί ουκ ολίγα παράπονα από πελάτες που έτυχε να εξυπηρετηθούν από αγγλόφωνους πωλητές στο κατάστημα ή στο τηλέφωνο.

Η επιλογή μιας άλλης γλώσσας από τη μητρική για ένα site, υποδηλώνει πολλά: Καταρχάς η πρώτη αίσθηση είναι ότι δεν απευθύνεται στους Έλληνες, αν μιλάμε για ένα ελληνικό site. Είναι αρκετά αυτονόητο αυτό. Δεύτερον, σου προκαλεί αίσθημα κατωτερότητας εάν τα Αγγλικά σου δεν είναι σε ένα x επίπεδο. Άρα αυτόματα δημιουργούν αρνητισμό στο χρήστη. Επιπλέον, η πρώτη αντίδραση ενός Έλληνα που θα μπει σε ένα αγγλόφωνο site είναι να ψάξει για το button με την ένδειξη της Ελληνικής και να μην το βρει. Πολύ-πολύ πιθανό είναι ότι θα γυρίσει την πλάτη και θα πλοηγηθεί αλλού. Τέλος, η επιλογή των Αγγλικών συγκεκριμένα ως international γλώσσας και άρα κοινώς αποδεκτής ακόμη και στην ελληνική αγορά, μπορεί να σημαίνει σνομπισμό ή «δηθενισμό». Σε κάνει να σκέφτεσαι, γιατί η ιστοσελίδα να επέλεξε αυτή τη γλώσσα. Είτε αποκλειστικά είτε ως πρώτη επιλογή (default).

Θέση μου είναι ότι ένα ελληνικό site που απευθύνεται (και) στην ελληνική αγορά, ακόμη και αν δεν στοχεύει μονάχα σε αυτήν, οφείλει να «εκμεταλλευτεί» την ελληνική γλώσσα και να μη στερηθεί τον πλούτο της• πλούτος που βοηθά απίστευτα στον μηχανισμό κατάταξης της google! Σημαντικό.

Από κει και πέρα, λόγος ύπαρξης μιας δεύτερης, τρίτης κλπ. γλώσσας υπάρχει μονάχα εάν σε αυτή τη γλώσσα/χώρα βρίσκεται το αντίστοιχο κοινό του site. Κανείς δεν θα πιστέψει επειδή έχεις επιλέξει 8 σημαίες για το site σου, ότι το κοινό σου είναι οπωσδήποτε τόσο… ευρύ και πολυεθνικό. Και πάντοτε, ακόμη κι αν μιλάμε για τη συνήθη διγλωσσία, είναι σημαντικό το ότι δίνεις στον χρήστη σου την επιλογή. Ότι τον σέβεσαι!

(Πηγή φωτογραφίας: queenanka.deviantart.com)