digitally literate

Ο όρος “premium” υποδηλώνει μια (νέα) κατηγορία υπηρεσιών και ούτε λίγο ούτε πολύ, αναφέρεται στην εξτρά ποιότητα, στον custom-made χαρακτήρα και στο dedication ή την αποκλειστικότητα του επαγγελματία που εργάζεται πάνω στο συγκεκριμένο project ή για λογαριασμό του εν λόγω πελάτη σε μόνιμη βάση. Οι επιχειρήσεις που επιλέγουν το premium content, είτε αυτό είναι αποκλειστικός φωτογράφος, είτε κειμενογράφος, γραφίστας κλπ., έχουν ψυχολογήσει άριστα την αγορά και κατανοούν ότι οι… δανεισμένες φωτογραφίες, το ερασιτεχνικό Photoshop ή το rewriting κειμένων από ανταγωνιστικές ιστοσελίδες, ισούνται με μια τρύπα στο νερό! Άσε που δε σέβεσαι το προϊόν, την πελατεία ή την επιχειρηματική σου ταυτότητα. Και το καλύτερο; Το αν θα επιλέξεις premium content, σταθερούς κι έμπειρους συνεργάτες, δεν έχει καθόλου να κάνει με το εάν είσαι πολυεθνική ή συνοικιακό κομμωτήριο! Και το λέω, διότι πριν από αρκετά χρόνια, μου χτύπησε την πόρτα συνοικιακό κομμωτήριο στην περιφέρεια και μαζί κάναμε εξαιρετική δουλειά με ακόμη πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα, άμεσα και με διάρκεια: από τα κείμενα, το στήσιμο, το μενού, τα χρώματα, το template, το λογότυπο, τις φωτογραφίες, το πλαίσιό τους… όλα στο χέρι, όλα custom, όλα αποκλειστικά για την συγκεκριμένη επιχείρηση! Και μετά προχωρήσαμε στην παραγωγή κειμένων για το blog του κομμωτηρίου. Κι άλλα πολλά.

Είναι ανόητο να αναμένεις αποτελέσματα, ειδικά εάν δραστηριοποιείσαι σε πολύ ανταγωνιστικό χώρο κι άρα έχεις να καλύψεις έδαφος, με πασαλείμματα. Ο κανόνας «πρώτα δίνεις, μετά παίρνεις», δηλαδή πρώτα επενδύεις σοβαρά και μετά απολαμβάνεις την επιτυχία των επιλογών σου, φυσικά ισχύει και εδώ.

Και πράγματι, εάν επενδύσεις σε καλούς, ταλαντούχους, ευφυείς, έμπειρους κι αφοσιωμένους επαγγελματίες, θα χαρείς αρκετά σύντομα επιτυχία ουσιαστική και με διάρκεια, οικονομική κι εμπορική άνοδο. Εάν δώσεις συγκρατημένα, εάν επιχειρήσεις να μπαλώσεις, απλώς, τρύπες με αυτοσχέδιες, φτηνές και φτηνιάρικες λύσεις, ούτε τις μηχανές αναζήτησης θα «ξεγελάσεις», ούτε θα πείσεις οποιαδήποτε νέα πελατεία. Η δε υφιστάμενη, είναι υπό συζήτηση.

Οι επιχειρήσεις που επιλέγουν το premium content έχουν ψυχολογήσει άριστα την αγορά και κατανοούν ότι οι… δανεισμένες φωτογραφίες, το ερασιτεχνικό Photoshop ή το rewriting κειμένων από ανταγωνιστικές ιστοσελίδες, ισούνται με μια τρύπα στο νερό!

Πολλοί προσπάθησαν πριν από εσένα, όλοι τους απέτυχαν.

Σε κάθε περίπτωση, το premium content απευθύνεται προς σοβαρότερους παίκτες: δεν μιλώ κατ’ανάγκη για εταιρείες με πολύ υψηλό budget ή πολυμελή ομάδα. Όταν κάνεις τους (οικονομικούς) προγραμματισμούς σου, σκαρώνεις το business plan σου, εκεί αποδεικνύεται η σοβαρότητά σου∙ το πού επενδύεις τι! Εάν έχεις την επιχειρηματική ευφυία και διορατικότητα να κατανοείς γιατί χρειάζεσαι premium content, γιατί χρειάζεσαι καλούς και σταθερούς συνεργάτες, ανθρώπους να εμπιστεύεσαι και να ενδιαφέρονται για το προϊόν σου όσο εσύ, μια ομάδα dedicated, τότε είσαι από τους ζηλευτούς επιχειρηματίες-εργοδότες που ξεχωρίζουν και κάνουν τη διαφορά. Κι επίσης, είσαι από τους επιχειρηματίες με τους οποίους εμείς οι freelancers θέλουμε να συνεργαστούμε!

(Πηγή Φωτογραφίας: illustrator, Tango2010)