consumer

Δεν είναι Πυρηνική Επιστήμη. Αν και έχει εξελιχτεί, εξειδικευτεί και εξιδανικευτεί τόσο σήμερα, ώστε ένα επαγγελματικό άγγιγμα είναι πολύ χρήσιμο και μπορεί να προλάβει καταστάσεις. Ο καθένας μας όμως γνωρίζει πολύ καλά, από τη στιγμή που βρίσκεται στο χώρο της παροχής υπηρεσιών και ζει από αυτήν, πώς πρέπει να πλασάρει το προϊόν του, πώς πρέπει να αντιμετωπίσει τον πελάτη και πόσο σημαντικό είναι το προϊόν του να ξεχωρίζει ή να δημιουργεί ανάγκες ή να τις καλύπτει! Το πρόβλημα ξεκινά όταν πολλοί από εμάς, αν και γνωρίζουμε, αδιαφορούμε…

Υπάρχουν 4 απαράβατοι κανόνες, τους οποίους πρέπει να τηρείς ευλαβικά εφόσον εμπλέκεσαι με το Internet Marketing. Κανόνες που διέπουν και το παραδοσιακό Μάρκετινγκ, όμως σήμερα εφαρμόζονται κατά τρόπο πιο… ραφιναρισμένο και στοχευμένο.

Η Πώληση δεν είναι μια αφηρημένη έννοια – Σε ποιον πουλάς;

Ό,τι κι αν πουλάς, προϊόν ή υπηρεσία, η Νο1 μέριμνά σου πρέπει να είναι η ίδια η πελατεία σου. Χωρίς αυτή δεν είσαι τίποτα. Τόσο απόλυτα! Μην επαναπαυτείς ποτέ και μην πιστέψεις ότι έφτασες στην κορυφή. Σίγουρα στη γωνία σε περιμένει κάποιος ανταγωνιστής, πανέτοιμος να ανοίξει και να πουλήσει κάτι πιο φανταχτερό, πιο ροζ, πιο νόστιμο, πιο μεγάλο και πιο ψαγμένο από σένα. Άρα εκείνο που θα σε βοηθήσει να γίνεις και να παραμείνεις, είναι το κοινό σου. Η πελατεία σου, η οποία θα σε ακολουθήσει ακόμη κι αν μετακομίσεις, θα σε στηρίξει ακόμη κι όταν κάνεις περικοπές ή μικρύνεις το χώρο σου, θα σε διαφημίσει δωρεάν στο δικό της κύκλο, θα σου ανταποδώσει το σεβασμό σου με αγορές κι αγορές κι αγορές.

Αυτή η σχέση είναι πολύτιμη και καθόλου δεδομένη. Και δεν πρέπει να πάψεις στιγμή να την καλοπιάνεις, να την ευχαριστείς, να την ανανεώνεις, να της ανταποδίδεις. Με σεβασμό, συνέπεια και προπάντων, ειλικρίνεια!

Τι πουλάς;

Όλοι σήμερα πουλάμε κάτι. Αγαθό ή υπηρεσία, πρώτης ανάγκης ή είδος πολυτελείας. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να γνωρίζεις τι πουλάς. Την ιστορία πίσω από αυτό, τη «συνδεσμολογία» του προϊόντος, τη φιλοσοφία της υπηρεσίας. Κι αν το προϊόν σου δεν είναι κάτι ιδιαίτερο ή διαφορετικό, μπορείς να το μεταμορφώσεις. Να το κάνεις must. Να το ντύσεις έτσι, να το πλασάρεις κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να δημιουργήσεις ανάγκη! Και μετά να έρθεις να την ικανοποιήσεις. Με το δικό σου προϊόν. Πάνω σε αυτή τη διερεύνηση, σε αυτή την εντρύφηση κι ενδοσκόπηση του τι πουλάς, θα βασιστεί το λογότυπο και το σλόγκαν σου, το προφίλ και οι καμπάνιες σου. Το προϊόν σου είσαι εσύ. Και πρέπει να ξέρεις καλά τον εαυτό σου για να προχωρήσεις!

Πως πουλάς;

Το προϊόν σου και η φιλοσοφία πίσω από αυτό, δίνουν «πάσα» στον τρόπο με τον οποίο τα επικοινωνείς, τα γνωστοποιείς, τα διαλαλείς. Πως πουλάς; Προφανώς ο τρόπος σχετίζεται με το είδος αλλά και με την ιστορία, την ιδιαιτερότητα, το αγοραστικό κοινό. Θες να κάνεις θόρυβο ή είσαι χαμηλών τόνων; Η γραφή, το κείμενο, η ιδέα, η επαφή, η αφήγηση που ντύνει το προϊόν ή την υπηρεσία σου, είναι εξαιρετικά σημαντική. Είναι η δεύτερη βιτρίνα σου, ο δεύτερος πωλητής σου. Μην σνομπάρεις ποτέ το κείμενο. Μιλά πολύ δυνατά! Χρειάζεται και μάλιστα, απαιτεί συχνή ανανέωση, όπως ακριβώς κάνεις με τη βιτρίνα σου.

Που πουλάς;

Αφού κατόρθωσες να δημιουργήσεις την ευχαριστημένη πελατεία σου, να τις προσφέρεις ένα ειλικρινές, ποιοτικό, ανώτερο προϊόν και να υφάνεις μια ιστορία ώστε να διατηρείς το προϊόν σου πάντα επίκαιρο, ξεχωριστό, αναγκαίο, έξυπνο, μοντέρνο, τώρα πρέπει να δημιουργήσεις και την καμπάνια. Να βρεις το Μέσο που θα χρησιμοποιήσεις και να «τρέξεις» την ολοκληρωμένη ιστορία σου ακούραστα. Τα ήξερες όλα αυτά, σωστά; Τα εφαρμόζεις;