tv__by_toekoms-d3fcb5c

Προσφορά και Ζήτηση. Τα πάντα στην ελεύθερη αγορά είναι θέμα προσφοράς και ζήτησης. Κι όταν δεν υπάρχει ζήτηση, τη δημιουργείς! Κανόνας. Η Τηλεόραση, η 7η Τέχνη και η Ψυχαγωγία γενικότερα, πέρασε την κρίση της. Κρισάρα. Και ευτυχώς, ορισμένα ονόματα-μεγαθήρια της βιομηχανίας του Διαδικτύου, του e-Marketing, του Entertainment, αποφάσισαν να κάνουν μόνοι τους παιχνίδι από το να περιμένουν πότε τα δίκτυα θα τους αφήσουν τα… ψίχουλά τους. Κάπως έτσι, γεννήθηκαν μεταξύ άλλων οι πλατφόρμες Netflix, Hulu, Amazon Instant Video και Yahoo! TV. Έτσι εξελίχτηκε και καθιερώθηκε το μοντέλο της Ψυχαγωγία on-demand που εισήγαγε στην Αμερική το TiVo. Υπήρξε ο προπομπός και άνοιξε το δρόμο για τους υπόλοιπους. Θέλω θέαμα και το θέλω τώρα!

Οι επιχειρήσεις αυτές με τις OTT (over-the-top) subscription services τους φτιάξαν δικές τους παραγωγές ή συνεργάστηκαν με τα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα και πήραν τα δικαιώματα ώστε, συνήθως μια μόλις μέρα μετά την προβολή στην τηλεόραση, να μπορούν να δείχνουν ταινίες και κυρίως εκπομπές και σειρές στην πλατφόρμα και τους συνδρομητές τους. Αλλά και τα καλωδιακά κανάλια, η λεγόμενη cable TV, ξανοίχτηκαν και πλέον προβάλλουν σχεδόν όλες τις παραγωγές τους στο διαδίκτυο. Αυτός ο κόσμος εκεί έξω είναι ένα σχετικά καινούργιο «προϊόν» για τη λεγόμενη Internet TV και οι δυνατότητες μοιάζουν απεριόριστες.

Εάν εξαιρέσει κανείς το γεγονός ότι η Internet TV δεν μπορεί με όση άνεση ονειρευόταν να γίνει παγκόσμια –είναι πολλά τα δικαιώματα, βλέπεις-, όλα τα άλλα μοιάζουν να βαίνουν καλώς. Πλέον, οι συνδρομητές μέσω mobile apps, browsers και smart TV, έχουν όλο τον Ψηφιακό Κόσμο της Ψυχαγωγίας στο χέρι τους.

Όλη αυτή η μετατόπιση της τηλεθέασης από συνδρομητές που περίμεναν το live περιεχόμενο σε τηλεθεατές που αναζητάνε, επιλέγουν και βλέπουν στο δικό τους χρόνο σειρές, ταινίες κι εκπομπές, δημιούργησε και μια νέα ανάγκη. Την ανάγκη για διαφήμιση άλλου τύπου. Επίσης, αυτή η μαζική μετατόπιση προς την Ψυχαγωγία on-demand δημιούργησε νέα Τηλεθέαση, καινούργιο ρεύμα. Και οι εταιρίες που μέχρι πρότινος «σνόμπαραν» την Internet TV και την αγνοούσαν, προκαλώντας μια χιονοστιβάδα από γεγονότα, όπως το «κόψιμο» σειρών, μοιάζει να εξομαλύνεται σιγά-σιγά.

Τα νούμερα τηλεθέασης που επιτυγχάνουν οι πλατφόρμες της Ψυχαγωγίας on-demand, αναμένεται να ξεπεράσουν σε 1-2 χρόνια την τηλεθέαση της συμβατικής TV. Ολόκληρα δίκτυα όπως το FOX Network, είναι γνωστά για τις τακτικές… «πονάει χέρι, κόψει χέρι», σε σειρές-ορόσημα όπως το “Firefly” με τον απολαυστικό Nathan Fillion του “Castle”. Μια σειρά που στο IMDb συγκεντρώνει βαθμολογία… 9,2 από σχεδόν 150.000 τηλεθεατές. Το FOX συνήθιζε να μην μετρά ειδικά στη ζώνη Prime Time καμία άλλη τηλεθέαση (TiVo κι επαναλήψεις) εκτός από τη φυσιολογική ροή του προγράμματος. Τι γίνεται όμως με τους εκατομμύρια τηλεθεατές που δεν θέλουν να δουν ζωντανά τηλεόραση; Που δεν επιθυμούν να καθηλωθούν μπροστά στη μικρή οθόνη για να δουν την αγαπημένη τους σειρά; Γι’αυτούς λοιπόν υπάρχει η Ψυχαγωγία on-demand κι ευτυχώς τα τηλεοπτικά δίκτυα αρχίζουν δειλά-δειλά να αναγνωρίζουν και να προσμετρούν στην τηλεοπτική πίτα και τις υπόλοιπες πλατφόρμες. Πέρα από τη Nielsen Company, η comScore και η Quantcast δίνουν θεαματικά νούμερα τηλεθέασης για την Internet TV. Και οι πιστοί ελπίζουν ότι δεν θα «ξανακοπεί» άδοξα και άδικα σήριαλ…

(Πηγή Φωτογραφίας: toekoms.deviantart.com)