Σα συνέχεια ή ίσως προπομπός της ερώτησης «γιατί να πληρώσω για κείμενα», είναι η απορία: «Τι να τα κάνω τα κείμενα;». Θέλω να πω, ειδικά άνθρωποι που έχουν υπάρξει ιδιοκτήτες καταστήματος και πρωτομπαίνουν στον αχανή και πολύ ανταγωνιστικό κόσμο του διαδικτύου, αναρωτιούνται για τη χρησιμότητα των κειμένων στην ιστοσελίδα τους. Ή καλύτερα, της συγγραφής πρωτότυπων κειμένων. Αφού οι ίδιοι ξέρουν τι πουλάνε και οι παλιοί πελάτες τους το ίδιο, κι αφού υπάρχουν «κουτσογραμμένες» κάποιες λέξεις από περασμένα-ξεχασμένα φυλλάδια. Κι αφού η ίδια η προμηθεύτρια εταιρεία δίνει αρκετές από τις περιγραφές. Απλό δεν είναι;

Είναι σημαντικό να αφομοιώσει κανείς ότι δεν γράφει για τον εαυτό του. Δεν γράφεις για να ικανοποιήσεις μια προσωπική «διαστροφή». Δεν γράφεις για σένα, εσύ τα ξέρεις. Με την ίδια λογική, γιατί να πλησιάσεις τον υποψήφιο πελάτη όταν μπαίνει στο μαγαζί σου και να του μιλήσεις για το πλυντήριο ρούχων, πόσες στροφές είναι, αν είναι αθόρυβο, αν είναι οικονομικό και ότι δίνεις δώρο με την αγορά μια τοστιέρα; Αφού όλες τις πληροφορίες, τις έχεις στο αυτοκόλλητο!

Σκέψου και το άλλο όμως. Φαντάσου το μαγαζί σου να ήταν αόρατο. Να κρυβόταν σε ένα στενάκι, μακριά από τη λεωφόρο, την κίνηση και τα φώτα. Τι θα έκανες για να φέρεις πελατεία στον δρομάκο; Θα έβαζες πιθανόν μια ταμπέλα στον κεντρικό δρόμο, καλά φωταγωγημένη, με μεγάλα ευδιάκριτα γράμματα, ίσως και ένα βελάκι. Σωστά; Σκέψου τώρα ότι είσαι στο διαδίκτυο. Με το e-shop ή την ιστοσελίδα σου. Είσαι αόρατος! Κι όμως… Πίστεψέ με. Είσαι, μέχρι να σε ανακαλύψουν οι μηχανές αναζήτησης και να τροφοδοτήσουν την έρευνα του υποψήφιου πελάτη σου με… εσένα.

Κι όταν πια ο πιθανός πελάτης γίνει επισκέπτης του site σου, ε, κάπως πρέπει να τον προσεγγίσεις, σωστά; Να τον χαιρετίσεις, να τον περάσεις στους διαδρόμους, να του δείξεις την πραμάτεια, να του πεις για τις προσφορές και τα είδη σου. Με την Αρχική Σελίδα, το Μενού, τα banner. Μέχρι να σε ρωτήσει κάτι συγκεκριμένο. Να κάνει… search. Για να φτάσει στο προϊόν που ψάχνει κι εκεί εσύ να του δώσεις… Description!

Τελικά οι νόμοι του διαδικτύου δεν είναι και τόσο διαφορετικοί από τους νόμους του Μάρκετινγκ και της Διαφήμισης που δίνουν κίνηση στα γρανάζια του εμπορίου. Ή του e-commerce.

Θυμήσου λοιπόν πως γράφεις για τη μηχανή αναζήτησης αλλά και για τον επισκέπτη της ιστοσελίδας σου. Τίποτα δεν είναι αυτονόητο. Μα τίποτα. Ξεκινάς από το ότι ο επισκέπτης μπορεί να ήρθε τυχαία, άρα πρέπει να τον κατευθύνεις και ότι δεν ξέρει τίποτα για τις υπηρεσίες σου ή μάλλον ότι και να γνωρίζει, θέλει να τον δελεάσεις, να του αφιερώσεις χρόνο. Μόνο έτσι θα παραμείνει και θα μπει πιο μέσα στους διαδρόμους. Μπορεί να ανέβει και στον επάνω όροφο, αν του τα πεις καλά!

Γι’αυτό γράφεις κείμενα! Φρέσκα, ευχάριστα, στη σύγχρονη γλώσσα, με ροή και πειθώ.

(Πηγή φωτογραφίας: eight-bit-panda.deviantart.com)