Κτητικότητα Περιεχομένου: Δικό ΜΟΥ!
Μα δεν είναι γλειφιτζούρι… Κάποια στιγμή, είναι πρακτικά σημαντικό το να αποδεχτούμε όλοι όσοι ζούμε από το διαδίκτυο, πως ό,τι ποστάρεται σε αυτό δεν μας ανήκει. Αντιλαμβάνομαι ότι ακούγεται τελείως άδικο -ή και ανιδιοτελές κατά μία έννοια- το όλο concept, ιδίως από τη στιγμή που έχεις πληρώσει για content (ή πληρωθεί, αντίστοιχα). Πνευματικά δικαιώματα, σε επίπεδο επαγγελματικής γραφής στο διαδίκτυο, δεν υπάρχουν. Τουλάχιστον όχι ακόμη. Εδώ δεν υπάρχει καλά-καλά νομοθεσία στην Ελλάδα που να προστατεύει, να προνοεί κλπ.. Το σημαντικό είναι να ξεφύγουμε από τα «θέματα περηφάνιας», τα «πρέπει», τα «ιδιοκτησιακά» ζητήματα.
Μην σε αγχώνει το γεγονός ότι ο ανταγωνιστής σου ενδέχεται (θεώρησέ το δεδομένο) να κλέψει το περιεχόμενό σου
Έχω δει επανειλημμένως κείμενά μου και τίτλους να κλέβονται αυτούσια. Ακόμη κι από «συναδέλφους», που υποτίθεται ότι με τη δουλειά που εκθέτουν στο σάιτ τους, αποδεικνύουν εμπράκτως στον πελάτη τις δυνατότητές τους. Δηλαδή άλλες ιδέες και διατυπώσεις από τα «Δείγματα Γραφής», το «Είμαστε επικοινωνιακοί τύποι» ή το «Γεια είμαι η… και είμαι καλά», δεν υπάρχουν; Μα φυσικά. Αν είσαι κειμενογράφος και μάλιστα καλός, προσπάθησε να το κάνεις καλύτερα… Αλλά αν κανείς βαριέται, είναι κακός στη δουλειά του ή σκέφτεται δόλια «ποιος θα το ανακαλύψει μωρέ;», αυτή είναι η «φυσική» του διέξοδος: το λεγόμενο clopy-paste. Η δίχως ηθική βαρύτητα, επιλογή. Και για να το «κλείσω» εδώ: ντρέπομαι που συγκεκριμένοι τέτοιοι κειμενογράφοι, λαμβάνουν χρήματα για τις «υπηρεσίες», ιδέες, αντιγραφές τους.
Στο θέμα μας: Μην σε αγχώνει το γεγονός ότι ο ανταγωνιστής σου ενδέχεται (θεώρησέ το δεδομένο) να κλέψει τα κείμενά σου, τα άρθρα, το περιεχόμενό σου. Προχώρησε παρακάτω! Εάν η ιστοσελίδα σου είναι αρχαιότερη, θα έχεις σίγουρα περισσότερο content και υψηλότερη θέση στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης. Γιατί, απλούστατα, πόσταρες ΠΡΩΤΟΣ το εν λόγω περιεχόμενο.
Έχεις πάντοτε τη δυνατότητα να συνεχίσεις να παράγεις περιεχόμενο
Εάν η (τεχνική) ποιότητα της ιστοσελίδας σου είναι αμφιλεγόμενη ή κακή και έχεις χασούρα, ναι, ο ανταγωνισμός ίσως δώσει τη χαριστική βολή. Έχεις, όμως, πάντοτε τη δυνατότητα να συνεχίσεις να παράγεις περιεχόμενο, το οποίο θα σε βοηθήσει όπως και να έχει. Και πάλι, εφόσον πρώτος εσύ θα το προβάλλεις μέσω του σάιτ σου, το original content καταχωρείται ως δικό σου.
Ναι, είναι ένας αέναος κύκλος· ένα παιχνίδι που δεν κερδίζεται εύκολα στα σημεία, ούτε μπορείς να διασφαλίσεις την έκβαση. Εκείνο που μπορείς πάντοτε και μόνο να κάνεις, είναι να επιμένεις. Να ανεβάζεις πρωτότυπο περιεχόμενο, να βελτιώνεις την εμπειρία του χρήστη και τις τεχνικές προδιαγραφές του ψηφιακού σπιτιού σου και να το φροντίζεις αδιάκοπα, επενδύοντας -έστω και σε μικρές δόσεις- σε αυτό.
(διάβασε κι αυτό το άρθρο: Digital Activism)