packing_design_by_steffers_rose_0622

Το 1930 στην Αμερική, όταν τα σούπερ-μάρκετ τύπου self-service –όπως δηλαδή τα ξέρουμε σήμερα- άρχισαν να γίνονται ιδιαιτέρως δημοφιλή και να παραγκωνίζουν τα έως τότε κλασικά μπακάλικα, διεξήχθη το εξής πείραμα στον τομέα της Διαφημιστικής Συσκευασίας: σε έναν πάγκο στήθηκε το ίδιο ακριβώς απορρυπαντικό. Μόνο που το ένα μπουκάλι έφερε ως αναγνωριστικό του ένα τρίγωνο και το άλλο έναν κύκλο. Ποιο νομίζεις ότι προτίμησε, με μεγάλη κιόλας διαφορά, το καταναλωτικό κοινό; Το σύμβολο που παραπέμπει σε στόχο… κάτι πιο φιλικό, λιγότερο αιχμηρό ή το τριγωνάκι το οποίο έχουμε συνυφασμένο με το ότι πρέπει να εκδηλώσουμε προσοχή; Ε ναι λοιπόν, ο κύκλος κέρδισε!

Πολλά πειράματα πραγματοποιήθηκαν έκτοτε, τα οποία και οδήγησαν σε νέες μαρκετίστικες στρατηγικές. Φέρε στο μυαλό σου το μπουκάλι της Heinz ή αυτό της βότκας Absolut. Θα τα χαρακτήριζες πρακτικά; Σίγουρα όχι. Όταν το περιεχόμενο στο μπουκάλι της συγκεκριμένης μάρκας κέτσαπ φτάσει στη μέση, δίνεις ολόκληρο αγώνα για να το… κατεβάσεις. Μόνο βαράκια και χούλα-χουπ που δεν υποχρεούται να παίξει μαζί του ο χρήστης, για να μπορέσει να το γευτεί. Κι όμως… η κέτσαπ Heinz δεν έχει χάσει ούτε ρούπι από τις πωλήσεις και τη δημοφιλία της. Οι καμπύλες αλλά και η πρωτότυπη, ανάποδη συσκευασία της φαίνεται πως έλκει τον καταναλωτή.

Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με την Absolut Vodka. Αν και η συσκευασία της δεν είναι η πλέον πρακτική στη χρήση ή τουλάχιστον για τους barmen -με το μεγάλο «σώμα» και το σχετικά κοντό της στόμιο-, εντούτοις έχει γίνει σύμβολο και στην πορεία συλλεκτικό έργο τέχνης. Absolut… unique!

Πέρα από τα σχήματα, τα υλικά και την επιλογή του όγκου, στο κομμάτι της Συσκευασίας ανήκουν και οι μεγαλύτεροι χώροι που φιλοξενούν ένα προϊόν, όπως είναι τα ψυγεία. Η Coca Cola διαπίστωσε με μεγάλη έκπληξη αλλά και απογοήτευση πρόσφατα, πως οι καταναλωτές στα παραδοσιακά της ψυγεία βαριόντουσαν να βάλουν το χέρι πιο μέσα για να φτάσουν το κουτάκι ή μπουκάλι. Αυτό ισχύει και για τα ράφια. Γι’αυτό και λάνσαραν τα νέου τύπου ψυγεία που «σπρώχνουν» το αναψυκτικό προς εσένα και δεν αφήνουν ποτέ κενή την πρώτη σειρά. Κάτι σαν το θέατρο… Cheers!

(Πηγή Φωτογραφίας: steffers-rose-0622.deviantart.com)