flying_stories_by_arefin03-d8dwfsj

Όσο καλό κι αν είναι ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, εάν δε συνοδεύεται από μια ενδιαφέρουσα, δυνατή ή συγκινητική ιστορία, γρήγορα θα ξεχαστεί και θα αντικατασταθεί από ένα απ’τα εκατοντάδες ανταγωνιστικά προϊόντα και υπηρεσίες που περιμένουν στην ουρά… Σκέψου: Εάν σου αναφέρω το όνομα του αρχαίου μυθικού ήρωα Ηρακλή ή αυτό της αμαζόνας Ζήνας, τι θα σκεφτείς; Την Ελληνική Μυθολογία και τα κατορθώματά τους ή μήπως τους τηλεοπτικούς χαρακτήρες και τους πρωταγωνιστές που τους ενσάρκωσαν;

«Πλύση εγκεφάλου» ή φυσική συνέπεια;

Υποθέτω ότι είναι θέμα επαφής και συνήθειας. Όταν ακούς μια ιστορία να επαναλαμβάνεται, όταν τη βλέπεις να ζωντανεύει καθημερινά μέσα από κινούμενες εικόνες και ήχους σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, όταν την αναπαράγουν και σχολιάζουν οι χρήστες στο διαδίκτυο, τότε αυτή η ιστορία καταγράφεται στον «σκληρό» μας: στον εγκέφαλο. Δεν είναι πια ο θρυλικός Ηρακλής, ημίθεος, γιος του Δία και της Αλκμήνης. Αλλά ο τηλεοπτικός Ηρακλής, πολύ θαρραλέος, λιγάκι πονόψυχος, ευγενικός, με ολίγη από χιούμορ και τον βοηθό του Ιόλαο να μπερδεύονται σε κατορθώματα, σε μια άλλη αρχαία Ελλάδα.

Είναι λογικό, οι συσχετίσεις που κάνει ο εγκέφαλός μας, ασυναίσθητα και υποσυνείδητα, να μετατίθενται σιγά-σιγά από κάτι μου μάθαμε στο σχολειό στη σύγχρονη, μοντέρνα πραγματικότητα. Είναι μια διαφορετική αλλά πολύ αποτελεσματική «πλύση εγκεφάλου» η οποία επιτυγχάνεται με την επανάληψη, την επαφή, τη συνήθεια. Είναι η λογική συνέπεια. Και κάθε προϊόν που επιθυμεί να φιγουράρει σε περίοπτη θέση στο ράφι και το σπίτι κάθε καταναλωτή, οφείλει να έχει τη δική του ιστορία.

Μια αφήγηση δυνατή, συγκινητική, ελκυστική, ξεχωριστή, η οποία εντυπώνεται, καταγράφεται στον νου και δημιουργεί διαδραστικότητα, σχόλια από το αγοραστικό κοινό. Εφόσον το προϊόν ή η υπηρεσία σου δεν είναι βαρετά δημιουργήματα, κενά και άψυχα αλλά κρύβουν ένα στόρι από πίσω, γίνονται ενδιαφέροντα.

Και κάθε μαρκετίστικο μήνυμα είναι καλό να ζωντανεύει μέσα από μια αφήγηση. Είτε αυτή αναδεικνύει ένα επιχειρηματικό πλάνο, μια ανακάλυψη, μια φρέσκια ιδέα ή ένα ηθικό δίδαγμα που ενισχύει την ποιότητα ή χρησιμότητα του προϊόντος μας.