(ή αλλιώς: Πού πέφτει το μάτι μας)

Θεωρώ συναρπαστικό το ότι το ανθρώπινο μάτι κι ο νους μας, διαβάζει και στέκεται με συγκεκριμένο τρόπο σε μια ιστοσελίδα. Να θυμάσαι το γράμμα F. Αυτή είναι η ροή που ακολουθεί το μάτι του χρήστη όταν ανοίγει ένα site.

Συνήθως ο επισκέπτης κοιτάζει πρώτα σε οριζόντια κίνηση, σαν γραμμή, ό,τι υπάρχει στο επάνω μέρος μιας ιστοσελίδας. Αυτό μπορεί να το διαπιστώσει κανείς και από το google analytics, στην in-page analytics λειτουργία. Άρα σε αυτό το σημείο, κατά μήκος της κορυφής, καλό είναι να βάζουμε ό,τι πιο σημαντικό. Κι εδώ είθισται, όχι τυχαία, να μπαίνει η μπάρα του μενού μας.

Κατόπιν το βλέμμα κινείται ψηλά αλλά παράλληλα κι οριζοντίως, κάτω από την πρώτη αράδα. Αυτές είναι οι δύο γραμμές στο F (=). Συνεπώς κι εδώ φροντίζω να τοποθετήσω τις σημαντικές πληροφορίες του site μου. Σε αυτή την παράλληλη γραμμή, το μάτι δεν πάει συνήθως μέχρι την άκρη της αλλά σταματά λίγο πιο μέσα. Εκεί χάνει το ενδιαφέρον του κι αρχίζει να «σκανάρει» το site καθέτως στην αριστερή «μπάρα» της webpage. Αργά και συστηματικά, ο χρήστης «χτενίζει» αυτή την περιοχή, που αποτελεί τον κορμό του F (Ι).

Άλλα σχήματα που ακολουθεί το μάτι του χρήστη, είναι τα γράμματα E, L και Γ. Κοινός παρανομαστής σε κάθε περίπτωση, είναι η κάθετη μπάρα στα αριστερά μιας ιστοσελίδας και η οριζόντια επάνω και παράλληλη σε αυτή γραμμή. Εδώ θα πρέπει να έχουμε ό,τι πιο δυνατό και πιασάρικο!

(Πηγή φωτογραφίας: limpidd.deviantart.com)