ebook: How to self-publish, part II
Τι θα πρέπει τώρα να προσέξεις όσον αφορά την ψηφιακή αυτοέκδοση του βιβλίου σου. Είναι σημαντικό να είσαι ξεκάθαρος από την αρχή στο πού απευθύνεσαι (ηλικιακά αλλά και από άποψη φύλου). Το βιβλίο σου δεν είναι μονάχα η γραπτή έκφρασή σου αλλά και ένα brand, ένα «προϊόν», το οποίο οφείλεις να διαχειριστείς ανάλογα. Άρα, το να γνωρίζεις το κοινό σου, θα σου επιτρέψει να στοχεύσεις ταχύτερα στο κατάλληλο περιεχόμενο και ύφος γραφής κατά την προβολή του βιβλίου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα ιστολόγια, όπως ακόμη και στην επιλογή αυτών των μέσων! Βεβαίως, η πετυχημένη επιλογή ξεκινά νωρίτερα: από τον ήρωα και το είδος του βιβλίου, μέχρι τη γραφή και τον τίτλο. Ας υποθέσουμε όμως ότι όλα αυτά είναι άψογα διαλεγμένα.
Αν σου το επιτρέπει η τσέπη σου, δες το απόλυτα επαγγελματικά: προσέλαβε επιμελητή (editor) για το βιβλίο σου, γραφίστα για το εξώφυλλο, δημοσιογράφο ή PR manager για τη διαχείριση και παραπέρα προβολή. Φτιάξε μπλογκ ή ακόμη καλύτερη ιστοσελίδα. Μην σου φαίνεται άσχετο. Ο αναγνώστης θέλει να σε γνωρίσει. Το βιβλίο σου είναι για εκείνον ένα μυστήριο κι αν απολαύσει την ανάγνωση, χρειάζεται αυτό το «πρώτο ραντεβού», τη «συνάντηση» έστω κι εξ αποστάσεως για να μπορέσει να φανταστεί τον άνθρωπο πίσω από τις λέξεις…
Τα στατιστικά είναι αμείλικτα: οι indie συγγραφείς που εμπιστεύονται επαγγελματίες έχουν μεγαλύτερη επιτυχία σε ποσοστό 34%. Επίσης, μόλις το 12% των ebooks καταφέρνει να έχει οποιαδήποτε τύχη, μέσω των social media, ενώ το 50% αυτών μπαίνει σε τροχιά επιτυχίας χάρη στις προσωπικές συστάσεις. Πόρισμα; Διάλογος, επαφή, συνεχής ανανέωση όρκων αιώνιας… επικοινωνίας με τους αναγνώστες, τους χρήστες, τους επισκέπτες σας!
Ψηφιακοί Εκδοτικοί Οίκοι και Προώθηση
Αφού λοιπόν, έκανες την ορθή επιλογή όσον αφορά όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να βρεις πού θα προβάλλεις το βιβλίο σου. Ποιος από όλους τους eκδοτικούς οίκους σου προσφέρει την πιο συμφέρουσα προβολή σε ευρύ κοινό, τα υψηλότερα ποσοστά για τα δικαιώματα και συνάμα σε αφήνει να ορίσεις εσύ την τιμή του βιβλίου σου. Υπάρχουν αρκετοί eκδοτικοί οίκοι και κέντρα προώθησης που ξεπροβάλλουν με εντυπωσιακούς ρυθμούς, όμως οι κύριοι και πιο σοβαροί «παίκτες» της παγκόσμιας αγοράς μέχρι στιγμής είναι η Amazon με το Kindle Direct Publishing (KDP), η Apple με το iBookstore, το Nook της Barnes & Noble, το καναδέζικο Kobo της Rakuten, το BookBaby, η Smashwords, το Booktango.
Σε νούμερα: το Kindle διατηρεί με ποσοστό 60% τα ηνία της αγοράς όσον αφορά τα ebooks κι ακολουθούν το Nook με περίπου 25% και η Apple με 15%.
Μικρές και μεγαλύτερες Παγίδες
Μέσα σε ελάχιστα λεπτά, μπορείς να «στήσεις» σε MOBI φορμάτ το βιβλίο σου στην πλατφόρμα/κοινότητα που θα διαλέξεις. Εάν δεν έχεις εξώφυλλο, συνήθως μπορείς να διαλέξεις από μια περιορισμένη γκάμα, από όπου ξεχωρίζεις χρώματα, μέγεθος/πάχος, γραμματοσειρά. Αυτή τη στιγμή, το KDP της Amazon είναι εκείνο που προσφέρει στους συγγραφείς τα πιο συμφέροντα ποσοστά δικαιωμάτων, τα οποία αγγίζουν μέχρι και το 70% και μάλιστα, η πληρωμή από τις πωλήσεις, τις οποίες μπορείς να ελέγξεις σε πραγματικό χρόνο, γίνεται στο νόμισμα που επιλέγει ο ίδιος ο συγγραφέας. Βεβαίως, υπάρχουν τα ψιλά γράμματα όπως σε κάθε τι που έχει να κάνει με χρήματα, γι’αυτό καλό είναι να κάνεις την έρευνά σου, να διαβάσεις τι παρέχει κάθε eκδοτικός οίκος, κατά πόσο σε δεσμεύει χρονικά και φυσικά, reviews από άλλους fellow writers.
(Πηγή Φωτογραφίας: krzik.deviantart.com)