tv_by_rc_manga-d4smyzh

Θες-δεν θες, θα τη δεις. Κι αν είσαι από τους απόλυτους τύπους, θα κλείσεις τελείως την τηλεόραση. Έτσι λειτουργούσε μέχρι σήμερα η Διαφήμιση στην Τηλεόραση. Αυταρχικά! Ε λοιπόν, πλέον η Διαφήμιση άλλαξε. Φόρεσε λιγότερα αλλά πιο εντυπωσιακά ρούχα, έγινε πιο άμεση, πιο διαδραστική, πιο προσωπική ακόμα! Και ταίριαξε γάντι με την Internet TV ή αλλιώς με τη φιλοσοφία του VOD (Video on Demand). Αν εξαιρέσει κανείς πλατφόρμες όπως είναι το Netflix, όπου με έναν πολύ μαγικό τρόπο δεν υπάρχουν διαφημίσεις –ω ναι, καθόλου!-, οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους παρόχους, μαζί και η καλωδιακή τηλεόραση, έχουν ακόμη εμβόλιμες ρεκλάμες μέσα στο τηλεοπτικό τους προϊόν.

Κι όμως το τηλεθεάμον κοινό δεν ενοχλείται πια από τις διαφημίσεις, ούτε και τραβά τα μαλλιά του όταν πέφτει το αντίστοιχο σήμα. Μάλλον τις απολαμβάνει. Έτσι τουλάχιστον δείχνουν οι σχετικές έρευνες και μάλιστα, οι ποικίλες λειτουργίες που έχουν πλέον στη διάθεσή τους οι διαφημιζόμενοι μέσα από την Internet TV έχει βγάλει κερδισμένους τόσο τους ίδιους όσο και το κοινό. Πως;

Η Διαφήμιση άλλαξε. Έγινε άμεση, προσιτή, ενδιαφέρουσα, προσωπική, εύστοχη, χαρούμενη, λιγότερο φλύαρη, πιο συναισθηματική. Ποιος θα το φανταζόταν ότι, εάν ένας διαφημιστής υποχρέωνε τον τηλεθεατή να δει τη διαφήμισή του μέχρι το τέλος, εκείνος θα το ευχαριστιόταν! Και ίσως να το εκτιμούσε κιόλας. Στην Internet TV δεν μπορείς να «τρέξεις» τη ρεκλάμα. Θα τη δεις υποχρεωτικά ολόκληρη, αν θες να δεις τη συνέχεια της σειράς σου. Όμως η διαφήμιση που θα δεις, μάλλον θα σε αφορά. Θα αφορά το φύλο και την ηλικία σου, την οικογενειακή σου κατάσταση και το μορφωτικό σου επίπεδο. Θα αφορά τις ανάγκες και τις επιθυμίες σου. Πως; Μα, επειδή εσύ ο ίδιος «είπες» στη διαφήμιση εάν σου αρέσει, εάν σε ενδιαφέρει, εάν σε αφορά. Εάν θες να την ξαναδείς!

Αυτές οι έξυπνες, μικρές λειτουργίες που έχουν προστεθεί στην Internet TV, επιτρέπουν στους συνδρομητές να διαμορφώσουν έως έναν πολύ μεγάλο βαθμό τις ρεκλάμες που πλαισιώνουν το τηλεοπτικό προϊόν που επιλέγουν να δουν. Οι διαφημίσεις εδώ, συνοδεύονται από την επιλογή «Ναι/Όχι» που μπορείς να δώσεις, ενημερώνοντας την πλατφόρμα για τα γούστα σου. Πάνες, οδοντόκρεμες, κατεψυγμένες πίτσες, τραπεζικά προϊόντα, αυτοκίνητα, κρέμες προσώπου, αεροπορικές εταιρείες… Κι αφού συμπληρώσεις αρκετές ώρες στον τηλεοπτικό αέρα, στο τέλος με τα «Ναι» και τα «Όχι» σου θα έχεις σχηματίσει έναν τέτοιο χάρτη από διαφημίσεις, που θα βλέπεις (σχεδόν) μονάχα ό,τι σε ενδιαφέρει πραγματικά. Κι άρα, η ρεκλάμα δεν θα είναι ενοχλητική, αλλά σχετική. Και μάλιστα, θα την έχεις διαλέξει εσύ! Θα της έχεις επιτρέψει να βρίσκεται στην οθόνη σου!

(Πηγή Φωτογραφίας: brother-tico.deviantart.com)