Mεσότιτλοι: Κάνοντας το κείμενο να «αναπνέει» και το μάτι να συνεχίζει την ανάγνωση
Υπάρχουν και κάποιες φορές που πρέπει να πεις πολλά. Είτε επειδή το θέμα το απαιτεί είτε επειδή πρέπει να το εξηγήσεις και υποστηρίξεις επιστημονικά. Μια τέτοια περίπτωση ήταν ο πελάτης μου e-thermosun, με χειροποίητα, κεραμικά σώματα υπέρυθρης τεχνολογίας. Θέμα κάπως δυσνόητο για τον μέσο αναγνώστη, που θα αντιμετωπίσει πιθανόν την έννοια της υπέρυθρης θέρμανσης με σκεπτικισμό.
Κι επειδή το αντικείμενο χρειαζόταν επεξήγηση, επιχειρηματολογία και… επίδειξη, το περιεχόμενο της ιστοσελίδας ήταν αντικειμενικά πλούσιο. Τα κείμενά μου έπρεπε να εξηγήσουν τι είναι και πώς δουλεύει αυτή η τεχνολογία, έφτιαξα crash test με τα παραδοσιακά μέσα θέρμανσης, συγκέντρωσα τα πλεονεκτήματα, ασχολήθηκα με τις ιατρικές έρευνες και εφαρμογές και ανέλυσα τους παράγοντες Υγεία, Οικονομία, Ποιότητα, Ασφάλεια που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Πολλή έρευνα, πολλή δουλειά, δύσκολο το στήσιμο του μενού και η ομαδοποίηση με τις κατηγορίες και υποκατηγορίες.
Τα κείμενα ήταν αναλυτικά, εμπεριστατωμένα. Άρα μεγάλα εδώ. Χρησιμοποίησα λοιπόν μεσότιτλους, σλόγκαν, bulletsς και φωτογραφίες για να «σπάσω» την πυκνότητα, αισθητικά, και ώστε να «αναπνεύσει» το κείμενο. Θαρρώ πως «έπιασε» αυτή η τακτική μου. Το κάθε κείμενο απλώθηκε περισσότερο μεν, όμως σκρολάροντας ο χρήστης μπορούσε να βρει πιο εύκολα πράγματα που τον ενδιαφέρουν, το μάτι και ο εγκέφαλος συγκράτησαν λέξεις και νοήματα που θέλαμε με τον πελάτη και το αποτέλεσμα, έδειξε αμέσως πιο επαγγελματικό και προσεγμένο.
Οι μεσότιτλοι και τα άλλα «τρικ» μορφοποίησης ενός κειμένου, που καλό είναι να χρησιμοποιούνται σε πολύ μεγάλα άρθρα ιστοσελίδων, λειτουργούν κάπως σαν το Ευρετήριο (index) μιας εσωτερικής σελίδας, ενός κειμένου. Με αυτό τον τρόπο ο χρήστης δε νιώθει πως μόλις μπήκε σε λαβύρινθο, αλλά ότι καθοδηγείται και υποβοηθιέται από έναν αόρατο», ευγενικό υπάλληλο. Κι αν θέλει να βρει συγκεκριμένα κάτι, Ctrl + F και done!
Πηγή φωτογραφίας: serenebrushes.deviantart.com