small ship

Σε αντίθεση με το πολυφορεμένο “less is more”, τα κείμενα μιας ιστοσελίδας όπως και το content της γενικότερα, θεμιτό είναι να είναι πλουσιοπάροχα και όχι τσιγκουνεμένα. Όσον αφορά όμως τις υπηρεσίες που προσφέρει ένας κειμενογράφος, μετά από αρκετά χρόνια καταλήγω στο συμπέρασμα ότι το “less is ideal” σαν concept, δουλεύει και είναι πιο αξιοπρεπές κι εκτιμητέο. Άλλο πράγμα τα κείμενα της ιστοσελίδας, άλλο οι υπηρεσίες που λες ότι αναλαμβάνεις και διαφημίζεις. Το πιθανότερο είναι ότι θα γίνεις γνωστός στο χώρο σου για 1, άντε το πολύ 2 υπηρεσίες σου. Δεν θες να είναι οι λάθος!

Εάν ξεκινούσα και πάλι, σίγουρα δεν θα πρόβαλλα όλο αυτό το «κατεβατό» υπηρεσιών που φιλοξενώ αυτά τα χρόνια στο σάιτ του διαδικτυογράφου. Όχι πως δεν τα καταφέρνω. Αλλά να… Σέβομαι πλέον πολύ περισσότερο εκείνους που κάνουν λίγα και άψογα, παρά αυτούς που «τα καταφέρνουν σε όλα καλά». Για παράδειγμα η μετάφραση είναι ένα κομμάτι που δεν θέλησα ποτέ μου να αγγίξω. Φυσικά και έχω μεταφράσει κείμενα από τα Αγγλικά προς τα Ελληνικά. Δεν είναι όμως κάτι που κάνω ευχάριστα και κυρίως το αντίστροφο (Ελληνικά -> Αγγλικά), δε νομίζω ότι το έχω πράξει ποτέ μου, σε επαγγελματικό επίπεδο.

Σέβομαι τους μεταφραστές και με την ίδια ακριβώς λογική, σέβομαι ένα γραφείο που αναλαμβάνει π.χ. δακτυλογραφήσεις. Φυσικά και μπορώ να το αναλάβω και με ιδιαίτερη μαεστρία, για να περιαυτολογήσω (γνωρίζω εξαιρετικό τυφλό, ναι). Όμως θα πάρω πολύ πιο σοβαρά, πλέον, μια ιστοσελίδα που μου διαφημίζει λίγα πράγματα κι εκλεκτά παρά… όλα μέσα! Άλλωστε, θα παραδεχτώ πως για παράδειγμα «Εκφώνηση» δεν μου έχει ζητήσει ποτέ κανείς υποψήφιος ή υπάρχων πελάτης μου. Άρα, γιατί την κρατάω; Επιχείρηση σκούπα!

Όταν ξεκινάει κανείς στο χώρο της ανεξάρτητης κειμενογραφίας, σκέφτεται πως «ό,τι περισσότερο βάλω σαν υπηρεσία, τόσο μεγαλύτερη πιθανότητα έχω να φέρω πελάτες». Και ναι, δεν θα μπορούσα να ξεφύγω από αυτή την παγίδα. Στην αρχή έχεις ανάγκη να επιδείξεις τις δεξιότητές σου. Και στην πορεία μου έχω εμπλουτίσει τις υπηρεσίες μου, βάσει της προσφοράς και ζήτησης. Με την ίδια όμως λογική, οφείλει κανείς να προβαίνει και σε επαγγελματική ενδοσκόπηση και τελικά να εξειδικεύεται και να αναλαμβάνει πολύ συγκεκριμένες εργασίες. Ακόμη και να αφαιρεί υπηρεσίες από το μενού του! Ναι, θέλει κότσια. Οπότε… κουνάμε όλοι μαζί τα χεράκια κι αποχαιρετάμε την υπηρεσία της «Εκφώνησης» (Vocalization) από τον διαδικτυογράφο. Bye-bye.

(Πηγή φωτογραφίας: mariofdy.deviantart.com)