Υπάρχουν περιπτώσεις, κατά τις οποίες πρέπει να αλλάξεις τελείως ή να βελτιώσεις/εμπλουτίσεις τις λέξεις-κλειδιά που υπάρχουν σε ένα site. Σου θυμίζω ότι οι όροι σηματοδοτούν τις λέξεις που χρησιμοποιούν στην αναζήτησή τους πιο συχνά οι χρήστες για να βρουν προϊόντα σαν τα δικά σου στο διαδίκτυο αλλά και τις λέξεις με τις οποίες θες εσύ να σε βρίσκει ο χρήστης!!!

*π.χ. Έχεις πελάτη ζαχαροπλαστείο. Κάνεις έρευνα και προτείνεις στον πελάτη τις λέξεις: «πατισερί», «κουβερτούρα», «φρέσκα φρούτα» που έχουν καλά αποτελέσματα. Ο πελάτης όμως εξειδικεύεται στην μπουγάτσα κι ενδιαφέρεται περισσότερο ο κόσμος που τον βρίσκει ηλεκτρονικά και του δίνει παραγγελίες, να τον ψάχνει με τις λέξεις: «παρασκευή μπουγάτσας», «κρέμα για μπουγάτσα», «συνταγή για μπουγάτσα», «φύλλο για μπουγάτσα» και πάει λέγοντας. Άρα με την πρότασή σου του κάνεις ζημιά αντί να τον βοηθάς.*

Είναι σημαντικό αυτό το σημείο διότι οι περισσότεροι, ακόμη κι επαγγελματίες, θεωρούν ότι τα «καλά» keywords είναι λέξεις που απλώς έχουν υψηλά ποσοστά αναζήτησης στην google. Λάθος! Επιπλέον, πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του, ότι τα αποτελέσματα που βγάζει η εκάστοτε μηχανή αναζήτησης για έναν όρο, δε σου δείχνουν τον όρο που είναι πιο δημοφιλής, αλλά τα αποτελέσματα για τον όρο που ψάχνεις, που εσύ εισήγαγες!

Ως εκ τούτου, ο εντοπισμός των καταλληλότερων λέξεων-κλειδιών για τον πελάτη είναι μια πολυσύνθετη διαδικασία, που απαιτεί σε πολύ μεγάλο ποοστό και εμπειρία. Αυτή ακριβώς η πείρα είναι που διευκολύνει με τα χρόνια την εύρεση και τους συνδυασμούς εύστοχων όρων. Είναι το «τι ψάχνω», «πώς με ψάχνουν», και «αυτό που ψάχνω τι δημοφιλία έχει»!

Αφού λοιπόν ανέλυσα αρκετά συμπυκνωμένα τη φιλοσοφία γύρω από τους όρους, να δούμε και το εξής: Το site σου υπάρχει ήδη κάποια χρόνια. Συνεπώς τα ρομποτάκια της google σε έχουν «διαβάσει» και κατατάξει ανάλογα με τις υπηρεσίες που παρέχεις. Εσύ όμως, είτε δεν έχεις τελικά την προσδοκώμενη κατάταξη είτε πας μεν καλά, αλλά σε λάθος, ήπιους ακόμη και «αρνητικούς» όρους!

Άρα πρέπει πάση θυσία να ξαναδουλευτούν τα κείμενα στο site σου και, κατόπιν συνεννόησης με τον επαγγελματία κειμενογράφο, είτε να αλλάξεις άρδην τα keywords μέσα στα κείμενα είτε να διορθώσεις/εμπλουτίσεις/προσθέσεις καινούργιους όρους.

Θέλει πάντως εξαιρετική προσοχή η όποια απόφαση και πραγματοποίηση. Ώστε να μη γίνει ζημιά σε υπάρχοντες όρους που δουλεύουν καλά για το site μας.

(Πηγή φωτογραφίας: synfull.deviantart.com)