Δεν υπάρχει φιξ τιμή, τιμοκατάλογος. Όταν ξεκίνησα αυτό το επάγγελμα, την Διαδικτυακή Κειμενογραφία ή Διαδικτυογραφία (Web/SEO Copywriting), υπήρχαν μονάχα άλλοι 2 σοβαροί «ανταγωνιστές» μου στην Ελλάδα. Σήμερα αρκετές εταιρείες κατασκευής και φιλοξενίας ιστοσελίδων έχουν εντάξει στις υπηρεσίες τους την Κειμενογραφία ή ψάχνουν να βρουν συνεργάτες. Όμως, όπως σε κάθε ελεύθερη αγορά, έτσι κι εδώ ο καθένας ζητά ό,τι θέλει.

Ναι, η χρέωση είναι υποκειμενική. Μέχρι ενός σημείου πάντα. Διότι τα πράγματα είναι και σχετικά. Καθένας, πριν χρεώσει για τη δουλειά του, οφείλει να λάβει υπόψη του τα εξής 5 σημεία:

*Το βαθμό δυσκολίας του project που ανέλαβε.

*Τον όγκο των κειμένων.

*Το είδος της γραφής: πρωτότυπη ή rewriting.

*Άλλους παράγοντες όπως είναι τα meta-tags (μπορεί και να μην ζητηθούν), το στήσιμο του μενού, η δημιουργία slogan κλπ.

*Την εμπειρία κι αποδοτικότητα του κειμενογράφου. (δεν κρύβεται!)

Σίγουρα δεν μπορεί να ζητά κανείς τον ουρανό με τ’άστρα. Ούτε και να είναι άκαμπτος. Δεν θα πάρεις ποτέ ούτε εκείνο που αξίζεις (αν υποθέσουμε ότι αξίζεις) ούτε εκείνο που θα σε ικανοποιήσει απόλυτα. Οπότε ρίχνεις τις απαιτήσεις σου, ώστε να μην είσαι απαγορευτικός αλλά και να μην σιχτιρίζεις! Βασικό. Ώστε να κάνεις κάθε φορά καλή δουλειά.

Είναι προφανές ότι δεν μπορεί να ζητήσει τα ίδια χρήματα κάποιος που ξεκινά τώρα και κάποιος που έχει εμπειρία. Επίσης, είναι πάντοτε κανόνας ότι θα χρειαστεί να γράψεις περισσότερα από τα συμφωνηθέντα. Πάντα όμως! Σε κάθε βήμα, θυμήσου ότι η δουλειά σου θα βγει στον αέρα και αποτελεί τη διαφήμισή σου. Άρα; Μην χρεώσεις ούτε €50 –χαλάς την πιάτσα!- αλλά ούτε και €1.050 –ποιος νομίζεις ότι είσαι;

Όσο για τους πελάτες; Νομίζω ότι μας θέλετε λογικούς και ικανοποιημένους. Είναι αμοιβαίο…

(Πηγή φωτογραφίας: sup3rgh0st.deviantart.com)