Ο ρόλος των newsletters
Είναι από τους πλέον οικονομικούς, γρήγορους, άμεσους κι ανάλαφρους τρόπους να επικοινωνήσεις με το κοινό σου, να του υπενθυμίσεις την ύπαρξή σου, να προβάλλεις ό,τι νέο συμβαίνει στο χώρο σου. Η εμπειρία μου λέει, ότι οι περισσότερες εταιρείες, σήμερα, κάνουν κατάχρηση αυτής της λύσης Μάρκετινγκ/Διαφήμισης. Γιατί απλούστατα, δεν μπορείς να στέλνεις καθημερινά newsletters στη λίστα σου. Πρώτον, γιατί εσύ μπορεί να τα θεωρείς νέα σου, όμως μάλλον είναι ειδήσεις «τραβηγμένες» από τα μαλλιά. Και δεύτερον, διότι κάτι μου λέει ότι η λίστα με τους παραλήπτες δεν έχει ακριβώς… συναινέσει απόλυτα στη λήψη των newsletters. Σίγουρα όχι σε καθημερινή βάση.
Τα newsletters είναι πράγματι ένας χαριτωμένος τρόπος επαφής με το κοινό σου. Ας περάσω τρεχαλίτσα από τα «αυτονόητα»: 1.Η λίστα με τους παραλήπτες που έχεις χτίσει πρέπει να περιέχει μόνο υποψήφιους πελάτες που έχουν συμφωνήσει στο να λαμβάνουν την αλληλογραφία σου. 2.Η συχνότητα με την οποία θα επικοινωνείς μαζί τους, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ξεπερνά (μάξιμουμ!) το 1 newsletter τη βδομάδα! Εξαίρεση: Το να έχεις μπόλικο content κι ανάλογη επιχειρηματική δραστηριότητα, και η λίστα σου να αποτελείται από πραγματικούς πελάτες. 3.Θέλει περισυλλογή και πλάνο το τι θα αναφέρεις, κάθε φορά, σε αυτό το ενημερωτικό μέιλ/επιστολή. Όσα είναι σημαντικά για σένα, ίσως να μην είναι για το κοινό σου.
Είναι πολύτιμο, από την αρχή, να οργανώσεις τι θες να επικοινωνήσεις, γιατί, ιδανικά σε ποιους και με τι ρυθμό κι ύφος
Πίσω, στο ίδιο το περιεχόμενο του newsletter: Είναι πολύτιμο, από την αρχή, να οργανώσεις τι θες να επικοινωνήσεις, γιατί (δηλαδή με τι σκοπό), ιδανικά σε ποιους και με τι ρυθμό κι ύφος. Ακόμη και οι ώρες αποστολής παίζουν ρόλο! Και ιδανικά, εάν έχεις τη δυνατότητα να προσφέρεις στο κοινό σου την επιλογή να διαλέξει εκείνο κάθε πότε θέλει να ενημερώνεται από εσένα, κάντο χωρίς δεύτερη σκέψη! Μπορεί να θες να συνηθίσεις το κοινό σου, κάθε Τετάρτη να λαμβάνει ένα newsletter με νέες παραλαβές και εκπτωτικό κουπόνι. Κάθε αρχή της βδομάδας να διαβάζει από ένα καινούργιο τεχνολογικό σου άρθρο. Και κάθε Παρασκευή να του ανακοινώνεις τις εκδηλώσεις για παιδιά που διοργανώνονται μέσα στο Σ/Κ.
Θέλει χρόνο, θέλει αφοσίωση, πειραματισμούς και πάνω από όλα, θέλει εξαιρετική οργάνωση. Διότι με ένα απλό «κλικ», ο υποψήφιος ή υφιστάμενος πελάτης σου μπορεί να θυμώσει και να διαγραφεί από τη λίστα σου. Ή -εάν προσπαθήσεις να το παίξεις μάγκας και δεν του δίνεις, παρανόμως, αυτή τη δυνατότητα- απλώς να σε στείλει… στα σπαμ!
(Πηγή φωτογραφίας: Schnette.deviantart.com)