Parfume_by_romanov31

Με καμπύλες ή προεξοχές, μεγάλη ή τοσοδούλα, από πλαστικό, χαρτί, αλουμίνιο, γυαλί… Από τα πλέον σημαντικά συστατικά ενός καλού branding, είναι αυτό της Συσκευασίας. Μία καλά σχεδιασμένη, απόλυτα χρηστική, ιδιαίτερα καλαίσθητη, σούπερ μοντέρνα, χειροποίητη ή και υπερβολική συσκευασία, είναι συχνά ικανή να δημιουργήσει πώληση κι επιτυχία ακόμη κι αν το ίδιο το προϊόν είναι αμφιλεγόμενο. Σε ένα ράφι, το οποίο κατακλύζεται από δεκάδες μάρκες, γραμματοσειρές, χρώματα, μεγέθη και τύπους, η συσκευασία είναι συχνά καθοριστικός παράγοντας πώλησης. Ο καταναλωτής, κοιτάζοντας το κουτί, το μπουκάλι, το βαζάκι ενός προϊόντος «φαντασιώνεται» τον εαυτό του να το κρατά, να το ανοίγει, να το χρησιμοποιεί ξανά και ξανά. Και, εάν αυτή η «φαντασίωση» είναι αρκετά ισχυρή, τότε μετουσιώνεται σε αγορά του προϊόντος.

Άλλωστε δεν είναι λίγες οι φορές που, ιδίως εμείς οι γυναίκες που ψωνίζουμε πιο συναισθηματικά, αγοράζουμε κάτι όχι επειδή το έχουμε ανάγκη, είναι πιο οικονομικό ή πιο γνωστή μάρκα, αλλά επειδή μας προσέλκυσε το «περιτύλιγμα». Γι’αυτό και οι αρωματοποιίες δίνουν τέτοια βαρύτητα στο μπουκάλι του κάθε αρώματος, ώστε επενδύουν εκατομμύρια ευρώ στη σχεδίασή του. Οι Γκοτιέ, Μιγκλέρ, Γκερλέν, Μιγιάκι κι άλλοι πολλοί της βιομηχανίας των αρωμάτων και των καλλυντικών εν γένει το έχουν πιάσει το νόημα. Τα μπουκαλάκια αρώματος δεν είναι ανακυκλώσιμα ούτε προορίζονται για τον κάλαθο: είναι fashion items και στολίζουν τα μπουντουάρ «επωνύμων» και μη!

Είναι σημαντικό μία συσκευασία να ξεχωρίζει, να επικοινωνεί πετυχημένα το προφίλ του προϊόντος για το οποίο προορίζεται, να πληροφορεί και να πείθει, να προστατεύει και να είναι πρακτική, να αποθηκεύεται εύκολα, να χρησιμοποιείται πανεύκολα και ιδανικά, να ανακυκλώνεται. Τόσο η χρηστικότητα όσο και η αισθητική μιας συσκευασίας παίζουν μέγιστο ρόλο. Βέβαια, επειδή κάθε κανόνας έχει –ευτυχώς- τις εξαιρέσεις του, κάπου εδώ ξεκινάνε τα παράδοξα στην επιλογή σχεδίασης της συσκευασίας.

Το καταναλωτικό κοινό, έχοντας ένα βήμα μακριά τα πάντα, συχνά διαλέγει όχι και τόσο πρακτικές συσκευασίες. Γιατί; (η συνέχεια οσονούπω στο μέρος βου)

(Πηγή Φωτογραφίας: romanov31.deviantart.com)