Κάποτε το Internet αποτελούσε μια χαώδη, αφηρημένη έννοια για τους πολλούς. Και για εκείνους που ενδιαφερόντουσαν να επενδύσουν γενικώς κι αορίστως επιχειρηματικά, αποτελούσε μια «φτηνή λύση». Κυρίως γιατί το Marketing που εκπονούνταν στο διαδίκτυο ήταν κι αυτό με τη σειρά του ένα άχαρο και πειραματικό πασάλειμμα. Λίγοι ξέραν τι κάνουν κι ακόμα λιγότεροι το έκαναν πράγματι καλά.

Σχηματικά, το να «μπεις» στο Internet ήταν περισσότερο μια πόρτα που την άνοιγες κι έκανες μια μεγάλη βουτιά σε μια ψευδή, πειραγμένη πραγματικότητα. Ίσως γι’αυτό ενώ στα Αγγλικά η έκφραση είναι: «going online» -εξαιρετικά πετυχημένη θα έλεγα- στα Ελληνικά μεταφράστηκε αυτολεξί κι έγινε: «μπαίνω μέσα».

Σήμερα ευτυχώς αυτή η πραγματικότητα έγινε η «άλλη πραγματικότητα» και όχι μια εικονική ή διεφθαρμένη. Και διαβάζοντας πρόσφατα (Σεπτέμβριος 2012) την έρευνα της διαφημιστικής εταιρίας Carat, σκέφτηκα ότι καλό θα ήταν να ποστάρω τα πιο κάτω στοιχεία: «απλώς» και μόνο γιατί είναι ηχηρά και αδιαμφισβήτητα. Η επένδυση στο Internet δεν είναι πια φτηνή, μα στοχευμένη! Υπάρχει διαφορά.

Έχουμε και λέμε: Το Internet καταλαμβάνει αυτή τη στιγμή το 16,4% της παγκόσμιας διαφημιστικής πίτας κι αναμένεται να σκαρφαλώσει στη 2η θέση μέσα στο 2012, πίσω από την TV (46%). Το 2013 θα ξεπεράσει το 16,4%. Το ποσοστό των ανθρώπων που έχει σήμερα πρόσβαση στο διαδίκτυο παγκοσμίως ξεπερνά το 33% και κατά μέσο όρο το σερφάρισμα στο Internet κυμαίνεται στις 4 ώρες! Είναι εντυπωσιακό. Με 555 εκατομμύρια ιστοσελίδες and growing, δικαίως όλοι θέλουν ένα κομμάτι από τη διαφημιστική πίτα του παγκόσμιου ιστού.

Τα online διαφημιστικά μηνύματα που προβάλλονται μέσω video αυξήθηκαν κατά 100%, οι επιχειρήσεις εστιάζουν περισσότερο στη διαδικυακή διαφήμιση των ευρείας κατανάλωσης αγαθών και το launch που αφορά σε διαφημιστικές καμπάνιες που προορίζονται για τους τόπους κοινωνικής δικτύωσης έχει τρελό σουξέ. Οι χρήστες παγκοσμίως είναι καλοσυνάτα αδηφάγοι! Απαιτούν όλο και περισσότερο online υλικό και πληροφορίες, ψυχαγωγία, εικόνες, ήχους, ιδέες, εφαρμογές, υπηρεσίες.

Ως εκ τούτου, καμία επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της δεν μπορεί να σνομπάρει το Internet σε όλες του τις εκφάνσεις. Respect!