book_by_AlphaONE666

Στην eποχή που ζούμε, σχεδόν τα πάντα τείνουν να γίνουν ψηφιακά και να αποδίδονται σε ηλεκτρονική μορφή: από την επιχείρησή μας μέχρι τις συνδιαλλαγές, από τη βιβλιοθήκη και το φαρμακείο έως τις συνομιλίες κι από την τηλεόραση μέχρι την έκδοση ή μάλλον… αυτοέκδοση των βιβλίων. Το  selfpublishing και δη των ebooks είναι το αντίδοτο όχι μόνο ενάντια σε οτιδήποτε «υλικό», χειροπιαστό, φθαρτό αλλά κι ενάντια στους κλασικούς εκδοτικούς οίκους που μοιάζουν πιο παρωχημένοι, ασύμφοροι και νωχελικοί από ποτέ. Κι αν κάποτε ίσχυε το “scripta manent” (τα γραπτά μένουν), πλέον έχουμε περάσει στο «τα ποσταρίσματα μένουν». Κοινώς… ό,τι «ανεβαίνει» (στο διαδίκτυο) δεν κατεβαίνει!

Ποιος περιμένει πλέον «στη σειρά» για να εκδοθεί το βιβλίο του, αν κι εφόσον εγκριθεί βεβαίως; Ποιος θα «χαρίσει» στον εκδοτικό του οίκο τα παράλογα ποσοστά… προμήθειας; Η ίδια η διαχείριση της προώθησης μοιάζει βγαλμένη από παλαιολιθική ιστορία τοίχου. Αν είσαι τυχερός. Αλλιώς… μένεις στο ράφι!

Τι είναι λοιπόν και πώς δουλεύει η αυτοέκδοση των ηλεκτρονικών βιβλίων; Ποια τα συν και ποια τα μείον της; Οδηγίες προς νέους, ωραίους και μοντέρνους, σε αντίληψη, συγγραφείς:

Κάντο μόνος σου!

Υπάρχουν εκεί έξω δεκάδες ψηφιακοί εκδοτικοί οίκοι με τις e-βιβλιοθήκες τους γεμάτες από χιλιάδες τίτλους βιβλίων, με εντυπωσιακή λίστα μελών (αναγνωστών/αγοραστών) κι ακόμα πιο θεαματικά μερίδια αγοράς. Τι χρειάζεται όμως να έχει ένα ebook για να φτάσει να μοσχοπουλά όπως ο Stephen King, ο 31χρονος indie author (πρωτάρης) Kerry Wilkinson που ήδη με την πρώτη του συγγραφική απόπειρα, την τριλογία “Locked in”, πούλησε πάνω από 250.000 αντίτυπα παγκοσμίως ή η Jennifer L. Armentrout; Μάλιστα το βιβλίο “Wait for You” της τελευταίας, έγινε το 1ο selfpublished ebook που κατόρθωσε ποτέ να γίνει Νο1 μπεστ-σέλλερ διεθνώς!

1.Ποιότητα

Επειδή πουλάς στο διαδίκτυο, δε σημαίνει ότι η ποιότητα του βιβλίου σου, της πλοκής και της κορύφωσης, θα πρέπει να είναι υποδεέστερη. Δώσε τον καλύτερο εαυτό σου, ώστε να έχεις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Υπάρχουν, μάλιστα, κοινότητες που σου επιτρέπουν να ανεβάζεις τμηματικά το βιβλίο σου ενώ γράφεται, ώστε να παίρνεις live feedback από τους αναγνώστες και να κάνεις τις απαραίτητες διορθώσεις και προσθήκες! Γεγονός πολύ ενδιαφέρον και εποικοδομητικό.

2.Δυνατό εξώφυλλο

Είσαι στην κυριολεξία μια σταγόνα στον ωκεανό. Και για να ξεχωρίσεις, θα πρέπει το εξώφυλλο του πονήματός σου να διαφέρει, να «χτυπά» στο μάτι, να «γράφει» καλά στη συνείδηση, τη φαντασία και την αισθητική του υποψήφιου αγοραστή. Είναι σημαντικό να λάβεις υπόψη σου πως, ό,τι εξώφυλλο κι αν διαλέξεις, θα πρέπει να εμφανίζεται εξίσου καλά και σωστά και σε διαστάσεις  thumbnail. Τέλος, αν πράγματι το εννοείς, τότε καλύτερα να συνεργαστείς με επαγγελματία γραφίστα, ο οποίος θα σου φτιάξει το unique cover σου. Αλλιώς θα διαλέξεις ένα εξώφυλλο που μπορεί να έχει και ο διπλανός σου. Σαν την «τουαλέτα» που φορά στη δεξίωση η οικοδέσποινα και η καλεσμένη που στέκεται δίπλα της!

3.Στη σωστή τιμή

Η συζήτηση είναι μεγάλη και οι γνώμες διίστανται. Σίγουρα όμως το βιβλίο σου θα πρέπει να προσφέρεται σε ιδιαίτερα χαμηλή τιμή, η οποία να κυμαίνεται από $2.99 έως $5.99 (στοιχεία Smashwords). Εναλλακτικά, εάν κοστολογήσεις το ηλεκτρονικό σου «παιδί» από τα 99 cents μέχρι τα 2.99 δολάρια (στοιχεία Lulu Press), μπορεί να έχεις σαφώς περισσότερες πωλήσεις, με μικρότερο όμως κέρδος. Υπάρχουν βεβαίως κι εκείνοι που προσφέρουν δωρεάν το βιβλίο τους. Είναι κι αυτό μια ιδέα. Τουλάχιστον για αρχή. Τα στατιστικά της πλατφόρμας Smashwords δείχνουν ότι τα δωρεάν ebooks πετυχαίνουν περίπου 100 φορές περισσότερα downloads από εκείνα που έχουν οποιαδήποτε τιμή. Η τσέπη παραμένει άδεια, όμως. Τουλάχιστον για αρχή…

4.«Είμαι κι εγώ εδώ!»

Η δική σου παρουσία και η ύπαρξη του βιβλίου σου πρέπει κάπως να γίνουν γνωστές στο κοινό. Αν και η (προσωπική) προώθηση ενός ηλεκτρονικού βιβλίου είναι ιδιαιτέρως σύνθετη διαδικασία και μοιάζει περισσότερο με πείραμα τύπου trial and error, η εμπλοκή σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι επιβεβλημένη, όπως –εφόσον σου επιτρέπει το budget σου- και η παρουσία σου σε ιστολόγια και η «ανοιχτή γραμμή» με book reviewers, book clubs κλπ..

5.Άνοιξε διάλογο με τους αναγνώστες

Και φυσικά, αφού ανοίξεις τον δίαυλο επικοινωνίας με υπάρχοντες και υποψήφιους αναγνώστες, θα πρέπει να κάνεις διάλογο μαζί τους, να διατηρήσεις το ενδιαφέρον τους και να προσελκύσεις καινούργιους μέσα από το υλικό του βιβλίου και την προσωπική σου ταυτότητα. Γι’αυτό, καλό είναι να προσλάβεις κάποιον ο οποίος θα «τρέξει» τη σελίδα σου στο Facebook, στο twitter, στο Pinterest κλπ..

(Πηγή Φωτογραφίας: alphaone666.deviantart.com)