red_apple_by_girlmarvel

Το όνομα του Στιβ Τζομπς, ιδρυτή της Apple Inc. είναι γνωστό παγκοσμίως. Στα 38 χρόνια λειτουργίας της, η πολυεθνική έχει κοντραριστεί με μεγαθήρια όπως είναι η Microsoft και η Sony κι έχει κατορθώσει να βγει αλώβητη από τις ποικίλες κόντρες. Πρόσφατα η ζωή του Τζομπς έγινε ταινία και δεν είναι λίγοι εκείνοι που τον θαυμάζουν και προσπαθούν με τη σειρά τους να δημιουργήσουν κάτι μοναδικό, από το γκαράζ του σπιτιού τους.

Στην Κοινωνιολογία όσο και στην Κοινωνική Ψυχολογία υπάρχει ο όρος “social identity group”, ο οποίος και χαρακτηρίζει μία ομάδα η οποία επηρεάζει την κοινωνική μας ταυτότητα. Είτε αυτό είναι ένα ροκ συγκρότημα, μία ομάδα ιδιοφυιών μηχανικών Η/Υ ή η αγαπημένη σου ομάδα ποδοσφαίρου, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό μάλλον έχεις κάποια ομάδα-ίνδαλμα από την οποία έχεις αντλήσει υποσυνείδητα κάποια συμπεριφορά ή γούστα.

Ο κολοσσός που ακούει στο όνομα Apple έχει κατορθώσει να αποτελέσει μια ξεχωριστή κατηγορία “social identity group”, έχοντας εκατομμύρια φανατικούς σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι δεν διστάζουν να «σπαταλήσουν» χιλιάδες ευρώ για μια συσκευή i… ή mac… Δεν είναι καλύτερης τεχνολογίας από τον ανταγωνισμό, ούτε καν πιο ανθεκτικά, με μεγαλύτερη εγγύηση ή οικονομικότερα. Είναι όμως Apple.

Η Apple έχει γίνει από ένα φαγωμένο μήλο, ένα χρυσό μήλο, με το δικό της Apple community, τη δική της πιστή κοινωνική ομάδα. Ως πραγματικά αξιόλογο case study από κοινωνιολογικής απόψεως, η Apple έχει χτίσει γύρω από το brand της ένα τέτοιο προφίλ, τόσο ισχυρό, ανώτερο, must-have, ώστε ακόμη κι αν οι ίδιοι οι οπαδοί της γνωρίζουν πολύ καλά πως στα χέρια τους κρατούν ένα  συγκριτικά υποδεέστερο, τεχνολογικά, προϊόν, πιο ακριβό και καθόλου ευέλικτο, εντούτοις το προτιμούν. Γιατί είναι Apple.

Εκείνο που κατόρθωσε η πολυεθνική είναι, τα προϊόντα της να εγγραφούν και να φιγουράρουν στη συνείδηση του καταναλωτή ως απαραίτητο, ιδιαίτερο, αισθητικά ανώτερο αξεσουάρ. Κι ως τέτοιο, ο χρήστης είναι διατεθειμένος να το χρυσοπληρώσει, να ανεχτεί τις λογής ιδιοτροπίες του και να το αποκτήσει σε διάφορες εκδοχές του: iPad, iPod, iPhone, Mac. Η Apple επικεντρώθηκε στα δυνατά της σημεία (αισθητική, μινιμάλ γραμμή, soft σχεδιασμός), αγνοώντας εσκεμμένα και προσπερνώντας οποιαδήποτε αδυναμία ή αρνητικό χαρακτηριστικό. Όλη αυτή η πανέξυπνα οργανωμένη στρατηγική, προσδίδει σήμερα στην Apple τα ελκυστικά της χαρακτηριστικά: Προϊόντα τα οποία ανακοινώνονται και κυκλοφορούν στην αγορά μετά από χρόνια κι άρα δημιουργούν buzz κι αναμονή, μυστικότητα κι αποκλειστικότητα στις σειρές της, focus στο design και μία ομπρέλα προϊόντων που τα ωθεί, όχι η τεχνολογία, ούτε καν η ίδια η αγορά∙ αλλά το όραμα του ιδρυτή της για ομορφιά. Γιατί απλούστατα η Apple είναι άποψη.

(Πηγή Φωτογραφίας: girlmarvel.deviantart.com)