Δύο διαφορετικά πράγματα, σωστά; Άπειρες ιστοσελίδες συγχέουν αυτές τις δύο κατηγορίες. Μπαίνεις στο site και διαβάζεις για το πότε ιδρύθηκε η εταιρεία, για το όραμά της και ίσως μερικά στατιστικά επιτυχίας. Γιατί να σε ενδιαφέρει η ίδια η εταιρεία και το πότε συστάθηκε σαν καλωσόρισμα; Εκείνο που θες να ξέρεις είναι τι πουλά! Τι υπηρεσίες φιλοξενεί. Σε ποιους απευθύνεται. Τι μπορεί να κάνει για σένα! (ώστε να συνεχίσεις να διαβάζεις…)

Η αρχική σελίδα είναι εκείνη που καλωσορίζει το χρήστη στο site μας. Είναι το χαλί που ξετυλίγεται μπροστά στον πιθανό πελάτη, καθώς αυτός εισέρχεται στα ενδότερα. Εδώ «αναλύουμε» με ευχάριστο ύφος, εύστοχο, πολύ συγκεκριμένο κι επεξηγηματικό, την πραμάτειά μας, τη βιτρίνα μας. Το τι προσφέρουμε. Κι εδώ χτυπάμε ένα καλό, πολύ υψηλό ποσοστό της συνολικής απόδοσης του site μας ηλεκτρονικά. Εκτός κι αν είμαστε e-shop, άρα (συνήθως) δεν έχουμε κείμενο αρχικής, αλλά πολλές εσωτερικές και τα προϊόντα μας (κι οι χρήστες) κάνουν τη δουλειά για εμάς.

Το εταιρικό προφίλ μιλά για την επιχείρηση, την ίδρυση, ενδεχομένως τους στόχους, τη φιλοσοφία, τις συνεργασίες και το προφίλ της. Αλλά θεμιτό είναι πάντοτε να διαφοροποιούμαστε, να διαμορφώνουμε με ενδιαφέροντα τρόπο ακόμη κι αυτή, την κατά τα άλλα «βαρετή» σελίδα.

Η περιαυτολόγηση στην πρώτη μας σελίδα, μόνο «καλωσόρισμα» δεν είναι. Αν κάποιος μπει στο ξενοδοχείο σου, στο κατάστημά σου, δεν θα του πεις: «Φίλε, υπάρχω από το 1983. Και οραματίζομαι να γίνω… διπλός μέχρι το τέλος της χρονιάς!». Όχι, προφανώς. Πιο πιθανό είναι να τον πλησιάσεις κάπως έτσι: «Αγαπητέ επισκέπτη, πουλάω σπόρους πολύχρωμους, φρέσκους, αρωματικούς. Φυτεύονται πολύ εύκολα κι ακόμη πιο γρήγορα θα δεις τον κήπο σου να πλημμυρίζει από ευωδιές κι απίστευτα σχέδια! Κι αν με χρειαστείς, ευχαρίστως θα έρθω στο χώρο σου να σε εξυπηρετήσω χωρίς χρέωση. Γιατί φιλοσοφία μου είναι η ικανοποίηση και προσφορά σε κάθε έναν πελάτη ξεχωριστά.»…

Είναι μεμονωμένες οι περιπτώσεις στις οποίες ο εν δυνάμει πελάτης μας έχει ανάγκη να μάθει για το καταστατικό της επιχείρησής μας, για την ίδρυση, τους τζίρους, τις επενδύσεις και την ανάπτυξή μας. Και πάλι όμως, το focus, η επικέντρωση θα πρέπει να είναι πολύ στοχευμένη και η προσέγγιση να γίνει προσεκτικά, δυναμικά και με μαεστρία. Ώστε το κείμενο να μη μοιάζει στο τέλος με… excelόφυλλο.

Συνεπώς «Αρχική Σελίδα» ή όπως αλλιώς την ονομάσουμε, είναι η σελίδα στην οποία συστηνόμαστε στον χρήστη. Του λέμε τι κάνουμε, πώς το κάνουμε. Τον παροτρύνουμε να συνεχίσει να διαβάζει και να αγοράσει από εμάς. Έχοντας πάντα κατά νου τους κανόνες των μηχανών αναζήτησης κι αποφεύγοντας τα κείμενα των 3 αράδων! Το εταιρικό προφίλ είναι οι άνθρωποι και η φιλοσοφία πίσω από τη βιτρίνα, πίσω από την αρχική.