Είναι ένα θέμα που απασχολεί και τις κοινότητες των κειμενογράφων, ιδίως στην Αμερική. Πρόσφατα, συμμετείχα σε μια μεγάλη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε μέσω του Linked in, γύρω από τον όγκο των κειμένων και ποια είναι η σωστή κατεύθυνση για τον επαγγελματία copywriter. Η τύπισσα που έθεσε το ερώτημα, είχε ως συνισταμένες τις παρακάτω:

*Εξειδικευμένη ιστοσελίδα με ιατρικό προϊόν, του οποίου η εμπορική αξία είναι τεράστια.

*Ο πελάτης τής είχε δώσει το ελεύθερο.

*Η ιστοσελίδα ήταν B2C.

*Η κειμενογράφος είχε ήδη γράψει για 1 σελίδα περί της 1.400 λέξεις και συνέχιζε.

*Παρέδωσε στον πελάτη και ένα πιο σύντομο άρθρο (γύρω στις 400 λέξεις), όμως εκείνος διάλεξε το εκτενές.

Εκείνο που υποστήριξα εγώ είναι ότι, ασχέτως θεματολογίας, εάν κανείς συγκεντρώσει σε μία σελίδα πάνω από έναν συγκεκριμένο αριθμό λέξεων, όχι μόνο καθιστά το κείμενο αντιαισθητικό, στην όψη, αλλά και στην ουσία του, στο διάβασμα· απαγορευτικό προς τον χρήστη.

Επιλέγοντας να πεις πολλά περισσότερα σε μια και μόνο σελίδα, είναι σα να εκδικείσαι το ίδιο σου το κοινό! Αποθαρρύνεις και φοβίζεις εκείνους τους χρήστες, που σιχαίνονται το διάβασμα.

Πέραν της Αρχικής Σελίδας, που κατ’εμέ, χρειάζεται γύρω στις 300 λέξεις –ανάλογα και τη θεματολογία- για να ικανοποιήσεις ταυτόχρονα τις μηχανές αναζήτησης και τον επισκέπτη σου, οι εσωτερικές σελίδες του site σου πρέπει να είναι καλά ισορροπημένες, έξυπνα και ελκυστικά δομημένες και το μενού σου να βγάζει νόημα. Οι εσωτερικές σελίδες πρέπει να συνδέονται και να οδηγούν αβίαστα η μία στην άλλη, σπρώχνοντας και τον επισκέπτη σου να μπει όλο και πιο βαθιά. Σαν ένα βιβλίο: θες ο αναγνώστης να συνεχίζει να αλλάζει σελίδα… Με αυτό τον τρόπο, κάνεις ουσιαστική χρήση των εσωτερικών σου σελίδων και τους δίνεις πραγματική αξία. Το γεγονός ότι πραγματοποιείς μια ιεράρχηση του υλικού που έχεις και δομείς ανάλογα τις κατηγορίες/υποκατηγορίες σου, δε σημαίνει ότι οι εσωτερικές σελίδες πρέπει να μοιάζουν παράταιρες.

Σαν συμπέρασμα, καλό είναι λοιπόν να μην ξεπερνά μια μόνο σελίδα τις 400-500 λέξεις, αν και ενδέχεται να υπάρξουν εξαιρέσεις. Παρόλα αυτά, το ίδιο το κείμενο συχνά είναι αυτό που σου δείχνει πότε πρέπει να βάλεις τελεία και εάν διαβάζεται εύκολα, εάν ρέει ή βάζεις τρικλοποδιά στον αναγνώστη και άρα στον εαυτό σου.

Πηγή φωτογραφίας: joyfulldreams.deviantart.com